אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
עם אחד גיוס אחד
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > עיתונות חרדית  לגירסת הדפסה     

למחות נגד העמלקים

הפגנת "מצעד הגאווה" בירושלים מתוכננת, כזכור, ליום חמישי הקרוב. ובינתיים משתלח הרחוב החרדי באופן חסר רסן באירוע, במשתתפיו, ובמוסדות המדינה בכלל. הנה מעט מתוך הלכלוך המעטר את חוצות בירת ישראל בימים אלה, ולפעמים כדאי גם לדעת ולקרוא בין המילים. ביחד ננסה לפרש מעט מהאמירות המופיעות על קירות הבירה.

מיהם אותם מקובלים וצדיקים "נסתרים"? הכיצד הגיעה אזהרתם הנסתרת אל מנסח הקריאה "למערכה"? ואולי יותר חשוב: מדוע לא נקראו "למערכה" אותם החרדים כאשר באמת היתה מלחמה בצפון?

הידע המופלא לגבי רצונותיו של אלוהים והסיבות לכל אירוע בעולם, מאפיין את העולם הדתי-חרדי (ולא רק זה היהודי) מזה שנים רבות. כך למשל למדנו על הסיבות לצונאמי שפקד את האוקיינוס ההודי לפני שנים ספורות, כמו גם על הסיבות לשואה. כך גם יודעים הם בדיוק מה אלוהים "אוהב" ומה אלוהים "שונא":

אבל, שוב, כדאי לשים לב יותר למסרים שבין השורות. "מצעד הגאווה" הינו אירוע "אנטישמי", כלומר, "מתנגד ושונא את בני הגזע השמי, ובמיוחד שונא ישראל וצורר היהודים" (המילון החדש, אברהם אבן-שושן). על מיהו אנטישמי ומהי אנטישמיות תוכלו לקרוא עוד באתר "חופש".

מה לדעתכם הפסוקים שייאמרו מתהילים במפגן "מסירות הנפש" החרדי? אנו יכולים רק לנחש שפרק קל"ט יככב בפסוק "הלא משנאיך יהוה אשנא ובתקוממיך אתקוטט. תכלית שנאה שנאתים, לאויבים היו לי."

המילונים השונים מסבירים "ג'יהאד" כמלחמת קודש. קצת מסוכן, מבחינת החוק, לעטר את קירות ירושלים בקריאה רשמית לג'יהאד - אותה טרחו רשויות החוק להפנים ולהכיר היטב. אך מה לרשויות החוק ולתרי"ג מצוות? שהרי מתוכן המצווה התר"ד הינה למחות את זרעו של עמלק ולאבד את זכרו מן העולם. הצירוף "מלחמת קודש" ו-"עמלק" יכול להתפרש כהסתה גלויה לרצח. מצוות "מחיית עמלק" ידועה וברורה אצל המתחנכים חינוך דתי אורתודוקסי. וכך כותב עליה הרב אהרון הלוי ב- "ספר החינוך עך תרי"ג מצוות":

"שנצטוינו למחות זרעו של עמלק ולאבד זכרו מן העולם, זכר ונקבה, גדול וקטן; ועל זה נאמר "תמחה את זכר עמלק", שבכלל זכר [בצירה ובסגול] הוא הכל. וכבר טעה בניקוד תבה זה גדול הדור והוא יואב בן צרויה והשאיר מהם הנקבות, לפי שרבו לא השגיח יפה עליו כשלימדו מקרא זה ונשתבש יואב וקרא "זכר" [בקמץ] במקום "זכר" [בצירה ובסגול] ....... ובאמת כי גם על כל יחיד מישראל הזכרים - מוטל החיוב להרגם ולאבדם מן העולם, אם יד כח בידם, בכל מקום ובכל זמן ..."

המערכת מודה ליפתח מירושלים על צילום כרזות התועבה והשטנה.


יוני 2007



חברים ב- עוצב על ידי