אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > במות חופש  לגירסת הדפסה     

במת חופש - במת חופש - במת חופש

גליון מספר 135
"סיבות רציניות לאי קיומו של אלוהים"


במת חופש

דורי לאתר חופש:

שלום לאתר חופש,
אני דורי, בן 17, ואני מבקר באתרכם כל יום כדי לקרוא כתבות חדשות, שאגב מאוד מעניינות ומסקרנות. בחבורה שלי יש ידיד של ידידה שלי, שהוא דתי, ואנחנו תמיד מתווכחים על מהות אלוהים וכל הסובב את הנושא הזה, כאשר הוא מחשיב את עצמו לימני וקורא לטרנספר, בעוד שאני מאמין במשהו שונה לגמרי (הוא קורא לי שמאלני). רציתי לשאול אם תוכלו לעזור לי למצוא סיבות רציניות לאי-מציאת ה' בכל מקום שהוא, ובכך גם להעלות את הביטחון העצמי שלי בנוגע לשאלת האלוהים?

במת חופש

דרור מאתר חופש:

בעיני זה פשוט מאד - אלוהים איננו קיים כי אם היה קיים השואה לא היתה מתרחשת. אנא קרא במדור מאמרים באתר, תחת "שואה", את "על השואה והאמונה". בעיני זו הוכחה חותכת לכך שאלוהים איננו קיים.

כדאי לקרוא גם את המכתבים שמופיעים במדור "מכתבים למערכת" תחת הנושא "שואה".

במת חופש

אוהד איש חופש:

שלום לך דורי. אתה נשמע לי בחור נבון, אז תגיד לי בבקשה: איך תסביר למישהו מהו דבר שאיננו קיים? אלוהים איננו קיים אלא במוחם של אלו שיצרו דמות דמיונית להאמין בו. בעבר היו בני האדם בונים פסל, ואומרים: זה אלוהים. מאוחר יותר המציאו דמות מופשטת, וירטואלית, ואמרו: זה אלוהים. זה פשוט אותו דבר. אני אומר: אתה ואני, כל בני האדם, כל הקיים בטבע - זה אלוהים, אם דווקא רצונך להשתמש במילה זו. אני שולח אותך לקרוא את המאמר "הגיגים אתאיסטיים על לא כלום" (במדור המאמרים באתר, תחת "אמונה") בו תמצא תשובה לשאלתך. תשובה לשאלה תמצא גם בחוברת האדומה שלנו "דע מה שתשיב למוכרי הדת" בעמוד 11 (ראה קישור מהדף הראשי של האתר, או ממדור "החזרה בתשובה"). עודד, שכתב חוברת זו, ישיב לך בנפרד בהמשך.

אל תיתפס לטיעונים של חברך הדתי - "תוכיח שאין אלוהים". זהו טריק שמפיל חילונים בפח. יש בהלכה היהודית משפט יפה, שיש לו משמעות משפטית גם בימינו: "המוציא על חברו עליו הראייה", כלומר - מי שטוען שדבר מסויים ישנו, קיים או שאירע או שנעשה, חובת ההוכחה עליו, ולא על זה שעליו נאמר שאמר או עשה. כך גם כאן: זה שטוען שיש אלוהים - שיוכיח. אין זו חובתך או תפקידך להוכיח, שה"אין" איננו קיים.

אני מאחל לך הצלחה, למרות שלדעתי רצוי מאד לא להתווכח על קיומו של אלוהים: שהדתי יטען את שרוצה הוא לטעון. אתה ואני יודעים, שהמהות הזו פשוט איננה קיימת.
נשמח לראותך שוב ושוב באתר,
אוהד איש חופש

במת חופש

עודד לדורי:

שלום רב לך, דורי, כאן עודד לבנה, שוחר חופש. הסיבות להאמין באלוהים נדונו במאמרים שונים בדף המאמרים, פרק אמונה ואלוהים.

אני מציע לך להתחיל מהמאמרים הבאים:
1. אלוהים וההיגיון, מאת פרופסור דן עמיר.
2. סדרת המאמרים של סייברדין "טיעונים בנוגע לקיומו של אלוהים".
3. המאמר של שלומי טל "הכל מקרה, אין שום דבר מאת אלוהים".
4. כמה סיבות טובות לא להאמין באלוהים.
5. על השואה והאמונה - מאת דרור.
6. נגיפי מחשבה, מאת ריצ'ארד דוקינס ובתרגומו של "חגב".
7. אם אתה רוצה לקבל גב מסמכויות גבוהות - קרא את "מה הם חושבים על הדת, אלוהים".
8. לגבי מסגרת הוויכוח - חובת ההוכחה מאת אוהד.
הטיעונים של המחזירים בתשובה נידונים בדף ההחזרה בתשובה, בסעיף הטיעונים.

אני מציע להתחיל מהמאמרים:
1. אינדקס טיעוני המחזירים בתשובה מאת החתום מטה. את האינדקס משלימים ארבעה מאמרים מאוחרים יותר - מורכבות מתוך פשטות, על היווצרות החלבונים, הפרדוקס הסטטיסטי המשמש את המחזירים בתשובה ו-על אבולוציה ומקריות.
2. חוברת חופש השלישית (הירוקה), שגם היא נכתבה בידי החתום מטה, יצאה לאור, ואפשר באתר להזמינה דרך האתר. החוברת מתמקדת באופן מסודר בטיעונים החזקים ביותר של המחזירים בתשובה.
3. אתה מוזמן תמיד להציע לי טיעונים חדשים לקיומו של אלוהים. אם הם כבר הופיעו באתר אני אפנה אותך, ואם הם טרם הופיעו בו - אני אענה עליהם.

כל טוב, עודד לבנה

במת חופש



חברים ב- עוצב על ידי