אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
כל מה שרציתם לדעת על ברית מילה או שהעדפתם לא לדעת
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > במות חופש  לגירסת הדפסה     

במת חופש - במת חופש - במת חופש

גליון מספר 125
גיור


במת חופש

ישראלי לשעבר (ובקרוב) כותב:

אחרי 5 שנות שירות ביחידה מיוחדת הואילה הרבנות להודיע לי כי אינני יהודי. משרד הפנים הכריח אותי לוותר על תעודת זהות עם רישום יהודי. הם דרשו ממני לחתום על טופס האומר כי ויתרתי מרצוני על רישום יהודי בת"ז, תוך איומים כי אם לא אעשה כן, הם יגישו תלונה במשטרה ואז יעצרו אותי עד שאחתום (ועוד כהנה וכהנה תיאורים צבעוניים כמה שמשרד הפנים עשוי למרר את חיי אם לא אענה להם). לאחר מכן דרשו ממני (ברוב חוצפתם) לשלם על תעודת הזהות החדשה.

ביקשתי לוותר גם על האזרחות הישראלית (מצטער - זה הכל או לא כלום), כך שאשאר רק עם זו ההולנדית (למזלי הרב טרחתי לשמור עליה), אבל גם זה נבצר ממני. נאמר לי כי עלי לחיות לפחות 5 שנים מחוץ למדינה ורק אז אוכל למלא בקשה לוויתור על אזרחות. אז הנה אני כבר אחרי שנתיים בהולנד. עוד 3 שנים למנאייק. כמובן שבינתיים אני חייב בתשלום מיסים לישראל.

אולי אם הדתיים הקיצוניים בארצנו יתחילו להכיר בזרמים קצת שונים ביהדות ויפסיקו לנהוג במשוא פנים (אדם שנולד לאם יהודיה ומעולם לא ביצע מצווה אחת הוא יהודי ולעומתו מי שנולד "רק" לאב יהודי אינו יהודי אלא אם יקבל עליו עול מצוות, יבצע תהליך גיור של שנה וחצי לפחות וילמד ויבחן על דברים שהרבה דתיים אפילו אינם מודעים כלל לקיומם) ויתחילו להיות יותר מציאותיים אז אנשים כמוני שתרמו הרבה למדינה (ושיש להם עוד מה לתרום) יוכלו לחזור לארץ לבנות ולהיבנות בה.

חיסכו ממני תגובות נאצה היות ובין כה וכה הסיכוי שאחזור לכתבה זו קטן (כמובן שתגובות ענייניות מבורכות).

יהודי, קורבן הרבנות ומשרד הפנים

במת חופש

אלון כותב לאתר חופש:

שלום לאנשי אתר חופש

השמחה על החלטת בג"ץ להכיר בגיור של זרמי יהדות נוספים על הזרם האורתודוכסי נמהלה בספקנות לשמע דבריו של שר הפנים. זה הבטיח כבר (כצפוי...) כי ימצא דרך לעקוף את החלטת בג"ץ ע"י כך שיוסיף לתעודת הזהות איזה סעיף, או סימון מיוחד ליהודים שאינם אורתודוכסים. הדחף הראשון למשמע ההצעה הוא כמובן למחות עליה בכל תוקף, אלא שבמחשבה שנייה, דווקא אם תתקבל, יש בכך הזדמנות בלתי חוזרת להישג משמעותי. במידה והסימון המיוחד תעודה אכן יבוצע, יש לפעול למען הרשמה המונית של אזרחים ישראלים, כרפורמים. אני חושב כי ניתן למצוא עשרות אלפי אזרחים שיהיו מוכנים לבצע את הרישום הזה, כבר כ"כוח חלוץ", ועוד רבים יבואו בעקבותיהם. לא נשכח כי בעצם רוב התושבים, שנספרים כאורתודוקסים, הם למעשה רפורמים שלא בידיעתם: הם אינם שומרים שבת, אך לפעמים מציינים אותה. שומרים על קשר עם מועדי ישראל, אבל חוגגים אותם לפעמים במלון באנטליה.

יש כאן הזדמנות מצויינת להראות באופן שאינו תלוי במפלגות פוליטיות, לאן באמת נוטה דעת הציבור.
מה דעתכם ?
אלון

עודד משיב:

אפשרי וחיובי, אבל לא מרכזי. הנקודה המרכזית בגיור איננה מרשם האוכלוסין אלא חוק השבות. ברגע שלרבנות לא תהיה הגמוניה על הכניסה לעם ישראל, הם יאבדו מרכז כוח חשוב. חוק השבות הוא הנקודה המרכזית, ובו סירב בג"ץ לנגוע: השופטים קבעו שחוק עקרוני כזה חייב להידון במוסדות הפוליטיים. בינתיים ההישג במרשם התושבים הוא בעיקרו סמלי ותודעתי: מרגע שיש סוג אחד של הכרה בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי, נחלשת בתודעת הציבור ההגמוניה האורתודוקסית על הגיור, גדלה הלגיטימציה של הרבנים משני זרמים אלה, ומתקרב היום שבו גם זרמים אלה יוכלו לגייר.

עם זאת, לא נראה לי שזה יאפשר לסלק את הגיור מחוק השבות, ולתת לאדם להצטרף לעם ישראל על סמך הזדהות לאומית ללא שום אלמנט דתי.

להתראות,
עודד.

במת חופש



חברים ב- עוצב על ידי