אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
האם כשרות טובה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

אמונה באל?

מאת: לומד וחושב

והרי נותרו לעם ישראל שני אלים - מתוך הרבים שהיו לו והם: אלוהים ויהוה!!!
במי מהם להאמין?

ראה:

בראשית, פרקים ו'+ז'. מה הורה אלוהים לנוח להביא אל התיבה ומה הורה לו יהוה?

דברים ל"ב, ח'-ט'. כאשר נתן עליון ל"בני אלוהים" (כך כתוב במגילות קומראן - ראה י' קנוהל, "מאין באנו" עמ' 95) את עמי העולם השונים לנחלה, הוא נתן לבנו יהוה את יעקב בלבד. הוא בחר לתת אותנו לבחיר בניו, שעליו נאמר: "כי מי בשחקים יערך ליהוה, ידמה ליהוה בבני עליון" (תהילים פ"ט, ז').

זוכרים שאברם אבינו, שהאמין ביהוה, קיבל ממנו הבטחה כוזבת?! – במקום לתת לבני אברהם את הארץ המובטחת הוא שלח אותם לעבדות במצרים. ומדוע? כי הארץ ניתנה כבר (ע"י בן אחר של עליון) לאמורי, ויש לחכות מאות שנים עד שעם זה ישלים את עוונו.. (בראשית ט"ו כולו) – האם אפשר להאמין באל כזה?

יהושע כ"ד, ט"ו: את מי תעבדון? את אלוהים...? אני וביתי נעבוד את יהוה.

חופש

והעיקר:

בבראשית א' בורא אלוהים שמים וארץ וכל אשר בם. הכל בסדר מדעית (וראוי לפרס נובל). ופתאום (לפי פרק ב'), ביום השלישי, ביום שבו נגלתה האדמה (לפי פרק א') - קופץ "יהוה–אלוהים" ויוצר את האדם, שכבר נברא – עם אשתו(!!!) – בפרק א'.
והוא יוצר אותו ללא אישה! וכשהוא מבין, שהאדם זקוק ל"עזר כנגדו", הוא יוצר מן האדמה את כל חיית האדמה (שאלוהים כבר ברא בצו פיו, בפרק א'), כדי שיבחר לו בהמה כלשהי לאישה. אלא שהאדם, שנוצר מאדמה, היה חכם יותר מיהוה-אלוהים "ולאדם לא מצא עזר כנגדו" (בראשית ב', כ'). כלומר: האדם אמר ליהוה "תודה, לא!"
ושאלה קטנה: היכן הם אדם ואשתו וכל החיות שברא אלוהים?
מה עשה בהם אותו בן עליון (בן אלוהים) מורד? האם עשה, כמעשה האריה, המשתלט על להקתו ומחסל את צאצאי קודמו? ואולי עשה עם אביו כמעשה קרונוס, האל היווני, שחיסל את אביו אורנוס, וירש אותו?

האם זוהי תורת ישראל, שניתנה משמים? ויש בה סיפורים אליליים לרוב?

 


דצמבר 2017



חברים ב- עוצב על ידי