אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
עם אחד גיוס אחד
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

השילוש הקדוש

מאת: ניצן

לא אותו שילוש נוצרי ידוע שאולי חשבתם עליו. הפעם נדון בשילוש קדוש אחר.

בקודקוד אחד של המשולש נמצא את המוסלמים. אלה סוברים שמוחמד השתגר בין לילה ממכה לירושלים, להר הבית, ובהמשך גם רכב על סוס משם השמיימה לפגישה עם אללה. מבחינתם, המקום שהיהודים מכנים "הר הבית" והם מכנים "חראם אל-שריף" - הוא מקום קדוש לאסלאם, ויש לעורר מהומת אלוהים אם בני דתות אחרות יקיימו בו את פולחני דתם.

בקודקוד שני של המשולש נמצא את המגזר המורכב מיהודים מסורתיים וחובשי כיפה סרוגה, במיוחד את אלה המקורבים בדעותיהם לימין הישראלי. אלה סוברים שהמקום האמור שייך בשלמותו ליהודים, וכי זכותם ואף חובתם לבקר בו, ולבצע בו פולחנים שונים ומשונים - החל מהשתטחויות על רצפתו וכאלה בשחיטת בעלי חיים תמימים בשטחו, שלא לומר להתחיל ולבנות בו שוב את בית המקדש העברי המיתולוגי מסיפורי התנ"ך.

בקודקוד השלישי של המשולש נמצא את המגזר היהודי החרדי, ההולך וגדל. אלה סוברים שאסור כלל ליהודים להציב את כף רגלם במקום זה, ומי שעושה כך הוא מפר מצוות, כופר ו"מחלל השם". על פי חינוכם, "אלוהים" - ורק הוא - יגרום באחרית הימים למקום להיות שייך ליהודים ולבית המקדש להתקיים, ועד אז אין לנסות ולהרגיזו ולפעול בכיוון זה באופן עצמאי.

שלוש קבוצות. כל אחת "יודעת" שהשתיים האחרות טועות. כל אחת תפעיל את כל שופריה ולחציה הפוליטיים על מנת למנוע מהשתיים האחרות לפגוע בדרך שלהם. שלושתן טוענות בלהט משיחי לצידוק שמיימי, להגנה ובחירה אלוהית.

ויש גם קבוצה רביעית. אנשים שפויים, לא מעט יהודים, ערבים ואחרים, המשכילים להפריד בין אמונות לבין מציאות. אלה הסובלים שלא באשמתם מהתלת-קרב ההזוי הנ"ל.

 


אוגוסט 2024



חברים ב- עוצב על ידי