אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

מהו פיוס?

הערת המערכת: "חופש" ו- "דעת אמת" הינם שני ארגונים שונים ובלתי תלויים. ההתכתבות המצורפת מצוטטת על-מנת להדגים את רוח "צו פיוס" ככל הקשור בנושאי דת, ביקורת ומתן במה שוויונית לדעות שונות.

 

צו פיוס שלום,

קראתי את חומרי ההסברה והפרוייקטים למען צו פיוס והתרשמתי לחיוב. לפני שאני מצטרפת, ברצוני לוודא שצו הפיוס כולל את כל גווני הקשת היהודית. אומר שאני חברה בעמותת דעת-אמת ראו אתר www.daatemet.org.il. בכוונתי להציג עמדותיי תוך רצון לסובלנות והבנה, אף שלא בהסכמה. אשמח לדעת גישתכם לגישת דעת-אמת והאם תוכלו לתת אף להם במה.

בתודה מראש
אורנה

 

שלום אורנה,

אני שמחה על פנייתך, לצו פיוס.

ארגון צו פיוס אינו ארגון דתי או חילוני, ואינו מזוהה פוליטית. בצו פיוס עובדים דתיים וחילונים, ימנים ושמאלנים, אנו מאמינים בחופש ובחוק, ולגבינו דמוקרטיה היא האמצעי היחיד לפתרון בעיות. באשר לדת, אנו רואים במסורת את הבסיס לקיומנו המשותף, אך כמובן שאיננו מעודדים כפייה מכל סוג שהוא. המחויבות העיקרית שלנו כארגון היא לפעול למען פיוס אמיתי, שמעודד ריבוי ומגוון של השקפות בחברה, ומעודד הידברות בין אנשים שמחזיקים באמונות ודעות מנוגדות.

על פי השקפתנו, פיוס אינו ויתור על עמדות, וודאי שלא חיבוק מטשטש-הבדלים. פיוס הוא פשוט האמצעי הטוב ביותר להבטיח שהפערים והמחלוקות לא יהפכו לקרע, והדברות היא הדרך להימנע משנאה ודעות קדומות.

לכן לפי האמור לעיל לא נוכל לתת לעמותת דעת אמת במה.

תודה,

זהבה דדון
מזכירת צו פיוס


נובמבר 2007



חברים ב- עוצב על ידי