אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

צדיקים קל"ב

מה יופיע על מעטפת המכתב שתשלחו לאנשים בחו"ל?

מעתה אין צורך לעמוד בתור לרבנים ולשלם הון עתק עבור ברכה או קמע. מדינת ישראל מנפיקה בול עם כל הקדושה במחיר שווה לכל נפש. רוצה לנשק את תמונת הרב כדורי?

זקן המקובלים יונצח על בול (Nfc)

בסניף הדואר הקרוב למקום מגוריך תוכל לרכוש בול רגיל ולנשק אותו כאוות נפשך בתנאים אינטימיים נוחים. חסל סדר תחנונים בפני המוציאים ומביאים בחצרות השאמאנים היהודים, חסל סדר המתנה ממושכת לזון עיניים בקדושה, חסל סדר עמידה שעות בתור דחוס של אנשים חולים, עניים, נכים ושוחרי זיו פני הצדיק הקדוש.

יודעי ח"ן גורסים כי הבול החדש מחליף גם את הקמיע. בדרך זו הצליח מר אטיאס, שר התקשורת מש"ס, לחסוך להמוני בית-ישראל הון תועפות שנזרו לרוח על פריטי סרק, ותוך כדי כך גם לברך את כולם בברכת שלום עולמי ושנת שפע ובריאות. מומחים צופים כי שיטת הברכות החדשה לא תועיל פחות מהקודמת, לאחר שבדיקות מדעיות לא הצליחו להוכיח עד היום כי ברכה של הצדיק (זה או זה, יתברך) אינה מועילה מהעדר ברכה כזו.

יחד עם זאת, מאמין כנראה השר אטיאס, כי אין לחסום שור בדישו, ואם השור היהודי שוחר ברכות צדיקים וקבריהם, צריך לדאוג לנגישות למשאת נפשו של השור. בעיקר לאור בעיית הנגישות לנכים, שהיא יקרה ולכן נשאיר אותם בינתיים בבית וניתן להם בול.

זוהי רק נקודת הפתיחה של השר מש"ס, המתכנן הנפקת בולים נוספים לזכרם של רבנים. מקורבים העלו את השאלה, האם השלב הבא הוא ערכת צדיקות שלמה, כזו שמספקת מעטפה+בול במסגרת עץ מהודרת, אותה אפשר לתלות על הקיר. בדרך זו יוכלו כל בני הבית להתייחד עם הקדושה, ולא רק המחזיק בה בחדרי חדרים.

השמחה עומדת לעלות למדרגת ששון, כי כבר התבשרנו שהרב כדורי לא יהיה היחיד בצדיקים. ממש כמו בחייו יהיה על הבול להתחרות בבול העתידי של הבבא סאלי וגואלים אחרים.

חופש

את המכתב הבא שלח רון לרשות הדואר:

למנכ"ל רשות הדואר שלומות,

ראשית - שנה אזרחית טובה.

שנית - הופתעתי ונבוכתי לגלות שהחלטתם להדפיס בול עם דמות המקובל כדורי. בהתחלה אני וחברי חייכנו וצחקנו. לאחר מכן התעשתנו והתרגזנו וגם חשנו בושה גדולה. אתם ברשות הדואר אמונים על הדפסת בולים כל כך יפים, וסוף סוף יש משהו בשירות הציבורי שניתן להתגאות בו... והפעם נפלתם במלכודת עצמית בהאדרת שמה של דמות מאוד שנויה במחלוקת - ישיש נלעג-המאמין בקמיעות-ברכות-לחש-בחש ושאר דברי הבל המתאימים למאה ה-14.

זו לא דמות שיש עליה קונצנזוס ציבורי - נהפוך הוא!! הרב כדורי היה עסקן פוליטי נערץ על תומכיו, ועיסוקיו היו לחש בחש ונתפסו כנלעגים על ידי לפחות מחצית הציבור הישראלי.

בית המשפט ביקר קשות את תופעת הקמיעות של כדורי במהלך מערכת הבחירות האחרונה.

עם כל הכבוד - רשות הדואר אינה "חנות המכולת הפרטית" של שרי ש"ס.

אני וחברי החלטנו להחרים את הבול. לא נדביק אותו על שום מעטפה מחמת הבושה (מה נגיד לנמענים בחו"ל? שהאיש עם השמלה הוא איש ציבור?)

אינני תמים, ואני מודע היטב לקשר בין שר התקשורת מש"ס לבין האהדה והמחוייבות לרב כדורי ואוהדיו - וזה נדבך מקומם נוסף ב"קומבינה" להאדרת שמם של השולטים במשרד. מעניין אם רשות הדואר תדע לגלות התלהבות שכזו להנפקת בולים לזכר פרופ' ישעיהו לייבוביץ; השופט חיים הכהן; והאב מארסל דיבואה (פרופ' לתיאולוגיה אוהד ישראל) כולם דמויות תרבותיות המייצגות את ישראל הנאורה!!

לתשובתך בהקדם אודה.

שנה אזרחית טובה.

רון סואן
soen4@walla.com

הערת המערכת: נוסיף רק שעל פי הידוע לנו טרם התקבלה תשובה מראשות הדואר. למען הגילוי הנאות נציין שלא בדקנו ביסודיות את קטלוג הבולים הישנים של מדינת ישראל כדי לוודא את קיומם או אי-קיומם של כל האישים המוזכרים לעיל בין דפיו. נתקלנו במקרה בבול של "הבאבא סאלי" בערך של 4.40 ש"ח מלפני שמונה שנים. מעניין האם - כמצויין בכתבה שלעיל - יופיע גם הלה על בול חדש למהדרין.


ינואר 2008



חברים ב- עוצב על ידי