אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
כל מה שרציתם לדעת על ברית מילה או שהעדפתם לא לדעת
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

מי שצריך לזכור את הבנים והבנות שנפלו זה עם ישראל

לכ' רמטכ"ל צבא הגנה לישראל

רב אלוף בני גנץ

 

אדוני הרמטכ"ל,

קראתי באינטרנט אודות החלטתך לשנות את נוסח תפילת יזכור לנופלים מ"יזכור עם ישראל" ל-"יזכור אלוהים"... ומודה שאני שקצת מבולבל. אסביר מדוע.

אני מבין היטב מה פירוש המילה "יזכור" וגם מה זה "עם ישראל". אני מבין מה זה 'רמטכ"ל' וגם "צבא" ואפילו המילה "החלטה" מובנת לי היטב... אך מעולם לא הבנתי מה זה "אלוהים", ואני רק בן 73.

מינו אותך לרמטכ"ל על מנת להנהיג את צה"ל ולהגן על מדינת ישראל ועם ישראל בזמן שלום ובעת סכנה, וסכנות לא חסרות. מינו אותך בגלל היותך חייל טוב, בגלל שהוכחת את עצמך במצבים קשים ובייחוד בגלל שיש לך ראש על הכתפיים. לכן, בבקשה ממך, נסה להסביר לי מה זה "אלוהים" או מי זה, איפה הוא נמצא, כיצד הוא נראה, איך יזכור את הנופלים, מה הקשר שלו לצה"ל, ובייחוד, כיצד ה"זכירה" שלו תנחם את המשפחות השכולות.

אני בטוח שלא מינו אותך לרמטכ"ל צבא הגנה לישראל במדינה חילונית ודמוקרטית בגלל שאתה מאמין בקיומו של אלוהים, או בגלל שאתה מתפלל כל בוקר לפני צאתך לעבודה. אתה יכול לתאר לעצמך שלא לרמטכ"ל כזה פיללנו, כי אם כן, היה הרבה יותר יעיל למנות במקומך "רב".

מי שניצח במלחמות ישראל זה צה"ל, שחייליו הם עם ישראל אשר הקריב קורבנות רבים מאד על מנת להגן על ארצו. לכן, מי שצריך לזכור את הבנים והבנות שנפלו, זה עם ישראל ולא איזו "יישות דימיונית" שאף אחד לא יודע מה היא, כולל נציגיו עלי אדמות, הרבנים עצמם... אני מעז לומר.

הרשה לי, בבקשה, להמשיך לכבד אותך בתור רמטכ"ל אשר חי במאה העשרים ואחת ולא בימי הביניים החשוכים. אנא, שנה את החלטתך והוכח לנו שבחירתך לרמטכ"ל צה"ל הייתה נכונה.

 

בתקווה לשינוי,

שמואל רגב,

חייל צה"ל לשעבר.


יוני 2011



חברים ב- עוצב על ידי