גם מיעוט קובע
ב-'ידיעות אחרונות' מ-11.4.2005 פורסם כי "אם כבר
ביצעתם קניות לחמים כדי להיערך לחג, אתם במיעוט: 66% מהישראלים מתכוונים לקיים
השנה את מצוות הפסח ולהקפיד על אכילת מצות ועל כשרות".
ענייננו כאן במילה מיעוט:
א) 'מיעוט' איננה מילה גסה, פחותה או בזויה; העם
היהודי, אם מישהו לא שמע על כך עד כה, הוא קבוצת-מיעוט זה כמה אלפי שנים - והדבר
מעולם לא הפריע לקיומו, להישרדותו, להצלחתו, ואף אין זה מפריע לו כיום להרעיש את
העולם כאילו מניינו כמה מאות-מיליוני נפש לפחות [ומניינו בפועל - בסך-הכל 12.9
מיליון...].
ב) אכן, 66% לעומת 34% - הם מיעוט לעומת רוב; אך כדאי
להזכיר כי אך לפני כמה שנים - בסקר-פסח קודם - היה היחס 76% גורסי-מצות לעומת 24% שוחרי-חמץ.
כלומר: בתוך זמן קצר-יחסית הצטמצם שיעור אוכלי-המצות ב-10% והתרבה כשיעור הזה מספר
אוכלי-החמץ. רק עצום-עיניים לא ישים-לב לשינוי - האיטי אך החד-מגמתי - המתחולל
בחברה הישראלית.
ותחשבו על כך שעד לפני כ-60-50 שנה לא היה אפשר למצוא
פירור חמץ בחלק ניכר מהבתים היהודיים!
מיעוט? - אמנם מיעוט - אבל גם מיעוט הוא עניין יחסי, משתנה,
ועשוי להיות בעל-עוצמה. וימים יוכיחו.
היום
בעוד שנים בודדות
אפריל 2006