|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
מכאן השנאה התהומית לכל אשר מסמל את המדינה - ההמנון, הדגל, הצבא, החגים הלאומיים. ידועים מקרים שביום הזיכרון לחללי צה"ל בחורי ישיבה הפסיקו לימודיהם ופתחו בזמרה וריקודים. מאחר שמהשנאה בלבד המדינה לא תתמוטט צריך לנקוט במעשים: קודם כל להחליש את הצבא. הם אוסרים על אנשיהם להתגייס לצה"ל, נאבקים גם על שחרור הבנות החילוניות ופועלים באינטנסיביות יתרה להחזרה בתשובה בקרב החיילים. על עצמת האיבה כלפי הזרוע הביטחונית של המדינה יעיד המקרה אשר תואר בספרו של יחזקאל כהן "גיוס כהלכה" (3): פרופ' מרדכי רוטנברג, אב שכול ויהודי מאמין, פנה לרבנים החרדיים לכלול בבתי הכנסת ובישיבות תפילה לשלום חיילי צה"ל - ונענה בשלילה. הרב שך הסכים לתפילה, אבל רק למען חיילים שנפצעו. רוטנברג אף נסע לניו-יורק על מנת להתקבל אצל הרבי מלובאביטש ומסר למזכירו את מטרת הפגישה - אבל לא נתקבל. "לתדהמתי גיליתי - אמר - שחלק מהרבנים המקבלים משכורת מהמדינה, וחלק מאלה המצהירים כי יש לשחרר את בני הישיבות מגיוס לצה"ל מסרבים לפנות אל הציבור בקריאה להתפלל לשלומם של חיילי צה"ל, המוסרים את נפשם כדי לשמור עליהם". הזמן פועל לטובתם בנחישות ובשיטתיות פוגעים החרדים במשק הלאומי. במסווה של שמירת שבת שיתקו 15% מהפוטנציאל של הצי הימי, האווירי, הרכבות והאוטובוסים, אשר בכל העולם המודרני פועלים בכל ימות השבוע. מקופת המדינה משולמות רבבות משכורות עבור תפקידים לא פרודוקטיביים, הקשורים, כביכול, לדת בצורות שונות ומשונות. המאבק הבלתי-נלאה בעד שעון חורף בקיץ, איסור עבודה בשבת במקומות עבודה חיוניים, החזקת מחזיקי כשרות ומשפחותיהם בחו"ל - זו רשימה חלקית של הוצאות לא הגיוניות. מכאן הסירוב לשלב את בחורי הישיבה במעגל העבודה - חומר נפץ המשמש את המטרה הסופית - קריסת המדינה.
מאז קום המדינה נאבקים החרדים בחירוף נפש בעד החוק, אשר יגדיר כי יהודי יכול להיות רק אורתודוכסי. מאחר ולחקיקה בכנסת אין ולא יכולה להיות משמעות דתית - הכוונה כאן אסטרטגית: לנתק את המדינה מעורק החיים שלה, היהדות העולמית. הרצון להחליש את המדינה על ידי יצירת קרע בינינו ובין יהדות אמריקה - זו הסיבה לדחייה הפרובוקטיבית של הצעת נאמן לשינוי לא מהותי בסדרי הגיור. אלה פעולות פרונטאליות; האיגוף יבוא מהצד הדמוגרפי. הודות למיליארדים מתקציב המדינה - להחזקת ישיבות ובחורי ישיבות, לתשלום רבבות משכורות לפונקציונרים פסאודו-דתיים, לבנייה מסיבית עבור האוכלוסייה החרדית ושחרור טוטאלי משירות צבאי - מתאפשר בישראל ריכוז האוכלוסייה החרדית מכל העולם. ואם נוסיף את הריבוי הטבעי הגבוה של אוכלוסייה זו, כוחם האלקטוראלי מאפשר לחרדים כבר היום להשפיע בשאלות קיומיות של המדינה והזמן פועל לטובתם.
עד כאן המאמר ב"יהדות חופשית". בחלק מהמזימות הם הצליחו יותר ובחלק פחות. למרות שפוליטיקאים חסרי מצפון ובינה, הן בליכוד והן בעבודה, משתפים עמם פעולה, התהליך איטי ואת הכל הם צריכים לעשות במו ידיהם. אבל אלוהים גדול ואפשר לסמוך על האיבה הבלתי מתפשרת של העולם המוסלמי העצום למדינת ישראל. בעזרת השם יבוא היום, כאשר מרוב שחיקה, על ידי האויבים מבחוץ ועל ידי הבנדירילרוס החרדים מבפנים, תישמט החרב מידי המדינה המותשת. והנה קרה הבלתי צפוי והלא יאמן: השמאל מצא שביל לצאת מהמבוך אל השלום, והסכנה שמדינת ישראל תמשיך להתקיים הפכה לריאלית. נכון שהליכוד הוכיח בעבר שהוא יכול לנהוג בשפיות, אבל עם נתניהו, רפול, גנדי, שרון והמתנחלים אין סיכוי לעצור את "ריצת האמוק" של המדינה. לכן החרדים תומכים בימין לא משום שהרב שך התחיל לשיר את "התקווה". יהיה זה מן העניין לצטט כאן את דעתו של חוזה המדינה: "לא ניתן כלל לדחפים תיאוקרטיים של אנשי דת שלנו להרים ראש. אנו נדע להחזיקם בבתי כנסת שלהם. בענייני המדינה, עם כל ההערכה כלפיהם, אל להם להתערב, פן יביאו עליה קשיים מבית ומחוץ" (4).
מובאות: (1) ד"ר אילנה רוזן: המאבק בין ציונות לחסידות במסורת העממית של יהודי קרפטו-רוסיה. הרצאה בשנת 1997 במסגרת פרויקט מחקרי של המכון לחקר התפוצות באוניברסיטת תל-אביב: יהדות קרפטו-רוסיה ומונקאץ'. (2) פרופ' גרשון ויילר: תיאוקרטיה יהודית. עם עובד, 1976. (3) ד"ר יחזקאל כהן: גיוס כהלכה - על שיחרור תלמידי ישיבות מצה"ל. בהוצאת נאמני תורה ועבודה - הקיבוץ הדתי, סקורפיו 1988. (4) תיאודור הרצל: מדינת היהודים. הוצאה מחודשת "בתקוע השופר", מולדת, 1999. ינואר 2001 |
|||||||||||
חברים ב- | עוצב על ידי | |||||