אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

אלוהים

נכתב על ידי ש. בגיל 16

אם יש דבר כזה אלוהים, אזי היצור משועמם.

אלוהים מחליט, כך, באמצע התוהו ובוהו שלו, לברוא לו עולם. יוצר לו קודם מקום שיהיה לו מעניין להשקיף עליו, ואחר בורא את אנשי התמותה שהם בעצם כלי המשחק שלו. שוב, בכדי שלא יהיה לו משעמם.

אומרים לך שאלוהים בוחן את מעשיך, צופה בך בכל עת, נמצא בכל מקום. אני מנסה לחשוב על הפעמים שאני בוחנת, ככה מקרוב, איזו נמלה הסוחבת לה גרגיר לחם. כן. זה קורה רק כשאני משועממת.

אם יש דבר כזה אלוהים, אזי היצור חולה שליטה.

אלוהים בורא לו קודם, כך כתוב במקרא, מלאכים שישרתו אותו. אחר בורא את בני האדם שבעצם גם הם עבדים שלו, רק בצורה מופשטת יותר.

הגעת כאן, לעולם, אך ורק בכדי לעבוד את האלוהים ולמלא את רצונותיו. ברצונות אכליל את התפילה שצריך לשאת לפניו שלוש פעמים ביום. כן. פעם אחת לא מספיקה לו. הוא צריך לשמוע את שבחינו, לחוש שהוא מושלם. רוצה לשמוע את בקשותינו, להזכיר לו שבעצם הגורל שלנו בידיו, ובסופה של התפילה לשמוע את ההודיה שבפינו, כל מלך חייב להרגיש נערץ.

מלך, מתקשר לי עם שליטה. אובססיה, מתקשרת לי עם מחלה, שלוש פעמים ביום זוהי אובססיה.

אם יש דבר כזה אלוהים, אזי היצור רודף כבוד ובצע.

אלוהים דורש משכן לרוחו האלוהית. הוא לא מסתפק רק במקום שהוא הקצה לעצמו מלכתחילה, בשמיים. לא. הוא רוצה גם מקום כבוד, אוהל מועד, כאן, על פני הארץ.

מקדש האלוהים הוא מבנה יפיפה, נעשה מן החומרים המשובחים ביותר, עוצב על ידי טובי האמנים. כיאה למשכנו של מלך. כשזה מגיע למקום משכנה של השכינה אין כזה דבר הסתפקות במועט, הכל צריך להיות מרהיב, מוחצן ושווה הון תועפות.

כמו בכל ארמון של מלך, גם אלוהים צריך משרתים שיתחזקו את המבנה. לוויים שינעימו את השהייה במקדש בנגינתם. כהנים שייקחו פיקוד על עבודת הקורבנות. הוא לא יכול למשל לנקות את השאריות של הקורבן לאחר שאכל ממנו. לא. זוהי עבודתם של המשרתים.

אוסיף ואומר שאלוהים מאד קנאי לכבודו שלו. הוא מצפה שלא יקום עוד בית יפה יותר משלו. וכן, הוא מבקש שנכער את בתינו בכך שנשאיר ריבוע לא מטויח בפתח הבית, כי רק ביתו שלו מושלם.

ביקור קצר בבית שלו אומר את הכל.

אם יש דבר כזה אלוהים, אזי היצור חטטן.

אלוהים מתערב וכופה את עצמו על האנושות, בכך שמחליט מה הוא מתיר לעשות ומה הוא לא.

אכילה שכביכול היא פעולה פשוטה מאד, נאסרת על ידו בכל מצביה השונים. נותר רק שהוא יקבע את השעות שבהן נסעד את ארוחותינו. אה, הוא עושה את זה, בסעודות השבת.

בגדים שאמורים לכסות את מבושיו של האדם, גם אליהם הוא נטפל. הוא לא מוכן שגבר ילבש בגדי אישה ושאישה תלבש בגדי גבר. סתם כי הוא לא חושב שזה נראה טוב. הוא מצווה על הגברים לחבוש כיסוי ראש. סתם כי מתחשק לו שיזכרו אותו תמיד, מעצם השמת פיסת הבד ההיא על הראש.

וכעת, לעניינים שבינו לבינה. אלוהים חודר לפרטיותו של הזוג וקובע להם מתי הם יכולים לשכב ומתי לא. יותר מזה, הוא מצווה על קיום המשגל בכל פעם שהאישה כבר לא נידה.

כשאני אשאל זוג על חיי המין שלהם אחשב לחטטנית וגסת רוח. אז למה כשאלוהים עושה את זה, זה בסדר?

אם יש דבר כזה אלוהים, אזי היצור לא כל כך טוב כמו שאומרים עליו.

ואם יש דבר כזה אלוהים, הייתי מעזה ואומרת שהוא אפילו יצור רע.

 


מרץ 2010



חברים ב- עוצב על ידי