אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

לעצור את רצח רבין

ירון ידען - יו"ר "דעת-אמת"

שרת המשפטים ציפי לבני תמהה בראיון לגלי צה"ל (13.02.05): "כיצד אנחנו כחברה לא למדנו לקח מרצח רבין?"

תמיהתה הייתה כלפי הפורעים מכפר חב"ד שתקפו את בנימין נתניהו. אני דווקא תמה על החברה החילונית בכלל ועל השרה ציפי לבני בפרט, כיצד היא אינה מסוגלת, או יותר נכון אינה מעוניינת להבין את האידאולוגיה הדתית, את האמונה המוחלטת בטקסט המקדש את כבוד "אלהים" על פני כבוד האדם, את האידאולוגיה להרוג את מי שנברא ב"צלם אלהים" למען אלהים.

ב-12.07.99 פורסם במעריב שפעילי עמותת "דעת-אמת", שמטרתה לחשוף את האידאולוגיה הדתית, הותקפו בכפר חב"ד לאחר שהגיעו לשם וחילקו עלונים. אחד הפעילים נפצע ואושפז בבית חולים אסף הרופא.

בבטאון כפר חב"ד (גליון 870), הסביר האדמו"ר מסלונים, הרב אברהם וינברג, מדוע ראוי ונכון להכות את פעילי "דעת-אמת", משום שזה ציווי תורני! לדעת האדמו"ר אין ספק שחובה דתית לשנוא כל הסוטה מדרך התורה (כגון נתניהו המתנגד לארץ ישראל השלמה). לדעתו לא מספיק לשנוא בלב, אלא לבטא את השנאה במעשים, וכך הוא כותב: "כי מה יעשה אדם הגון וישר, כאשר נחשים צפעונים נכנסים לתוך ביתו ... האם עליו לקבל זאת בשוויון נפש, או שעליו לעמוד על נפשו ונפשות ביתו? ולכן אלו שהגיבו כפי שהגיבו, אינם חמומי מוח, ואין בהתנהגותם לא אלימות ולא פזיזות אלא תגובה בריאה של אדם".

כיצד הגיבה המשטרה לפרעות החרדים כאשר פעילי "דעת-אמת" חילקו עלונים אלה? -בשוויון נפש!!! כל מגמתם וחפצם של מפקדי המשטרה היתה "להרגיע את הרוחות" כלומר, לדרוש את עזיבתם של הפעילים במקום לנסות לעצור את הפורעים ולהגן על הפעילים הפועלים בשם חופש הביטוי.

חשבון הנפש הנדרש מהחברה הישראלית הדמוקרטית על-מנת לשמר את ערכיה מחייב ללמוד את האידאולוגיה הדתית, המתנגדת לערכים ההומניים. ללמוד את הערכים הנלמדים במערכת החינוך הדתית המהווה כחמישית מכלל מערכת החינוך.

נכון - קשה להתבונן באידאולוגיה של "אבותינו וסבינו". מעיק להבין ולהסיק שטקסטים דתיים מלאים בגזענות, שנאה ונקמה בכל מי שאינו תומך ומאמין באמונתם. אבל אין ברירה!!! מי שנפשו חפצה בקיום מדינת ישראל כדמוקרטיה חייב לעשות צעד פשוט וכואב, לפשפש וללמוד היטב מהי הדת היהודית, מה היו השקפותיהם של "סבינו" - אלו שהאמינו, בתמימותם, שהעם היהודי הוא העם הנבחר.

גב' ציפי לבני, שרת המשפטים, אני פונה אלייך פנייה אישית: אל תתני לרגש העמוק "להזדהות עם העם היהודי" לסמא את ענייך. די אם תקראי את דברי הבלע של הרב ש"ך על הדמוקרטיה, אותה כינה מחלת הסרטן, את דברי הרב קוק שטען שמעלתו של היהודי גדולה משל הגוי, את דברי השולחן ערוך האוסר לסייע לגויה ללדת בשבת מפני חילול שבת, ועוד אמרות-שפר מעין אלו.

אני יודע ומודע לכך שקשה מאוד לשבור מיתוסים, בפרט כשזה נוגע לאדם מסויים באופן אישי. אבל אין ברירה!!! בחברה הישראלית ישנה אוכלוסיה דתית שהולכת וגדלה, ואין מנוס מלעצור את החינוך ואת הערכים הנקנים במסגרתה, הסותרים ומתנגדים לערכים נאורים של הומניזם, פלוראליזם, סובלנות ודמוקרטיה. הרי הדברים פשוטים וברורים לכל תינוק הלומד בבית רבן, אם זורעים זרעי דרדר צומחים קוצים. אם מחנכים לאמת מוחלטת ואבסולוטית מגיל הרך, אם מפנימים לילד שהטקסט התורני והתלמודי הוא טקסט אלוהי, וכל הסוטה ממנו כמלוא-הנימה הריהו כופר ב"אלהי ישראל" שראוי להכותו להכפישו ואף להורגו, אין ספק שינהג באלימות לכשיגדל.

ללא חשבון נפש אמיתי ובלא שנוקיע את החינוך הדתי, האידאולוגיה שרצחה את רבין תרצח, חלילה, נפש נוספת.


פברואר 2005



חברים ב- עוצב על ידי