איזה נוסח של התורה יהיה מצוי בידינו?את המכתב הבא (בשינויים קלים) קיבלנו משמוליק, שגלש באתר:
ובכן, אנו מודעים לנושא הגירסאות השונות. בעניין זה ראו גם את המאמרים "מיגוון נוסחאות של ספרי תורה" ו- "קונטרס מס' 9" של 'דעת אמת'. זה נכון, כמובן, שכל אות יתרה או חסרה היא בעלת פוטנציאל לשנות ולבטל ממצאי דילוגים רבים (כלומר אלה המכילים דילוג ש"מקיף" את האות המיותרת או החסרה). אבל העוסקים באותם דילוגים כבר למדו להכיר את הטענות האלה וגם המציאו תשובות להן. נצטט חלק מתשובות אלה: "נבהיר שוב כי המחקר העוסק בצופן התורה מתבסס אך ורק על נוסח "קורן", אשר לפי הקבלה המצויה בידינו הוא הנוסח המקורי המדויק של התורה" - כלומר מבחינתם, הנוסח של העדה האחרת פשוט אינו מדויק, ואת הויכוח בעניין זה אנו מוכנים בשמחה להשאיר להם. טענה עוד יותר חזקה (ומוזרה) היא זאת: "ברגע שתופעת ה"דילוגים" מוכחת, אין שום נגיעה למוצא הטקסט בה היא נמצאת. השאלה הנידונה היא חריגה מאקראיות, המעידה על תכנון מוקדם בכוונת המכוון". וגם: "מי שברא את העולם וצפה מראש את כל מה שיקרה בו, לא יתקשה לדעת איזה נוסח של התורה יהיה מצוי בידינו עכשיו, ולפיכך ינהל את העולם באופן שהדילוגים ימצאו דווקא בטקסט שיש בידינו." כלומר, בהיפוך של היוצרות, הם מוכנים לראות בכל טקסט שבו נמצאים דילוגים "מובהקים" (לדעתם כמובן) טקסט אלוהי, וזה לא ממש משנה באיזה טקסט מדובר. למזלם אפשר למצוא דילוגים בכל טקסט שהוא, וכך הם יכולים להמשיך ולחפש בשקט בנוסח "קורן" האהוב עליהם. ולסיכום, נכון שמדובר בתירוצים עלובים, אך עסק הדילוגים הוא מלכתחילה משחק טיפשי ותו לא. לכן, מי שלוקח את הדילוגים אפילו טיפה ברצינות, כפי שה"חוקרים" האלה עושים, אין סיבה שלא יקבל גם את התירוצים הנ"ל.
יולי 2005 |