הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

במת חופש

"הפשע הנורא שהוא עבירה על התורה כולה"

את המכתב הבא קבלנו מגולש, שמסיבות שיובנו בהמשך איננו חושפים את שמו, על-אף שהוא ביקש שתשובתנו תפורסם באתר. נשתמש באות הראשונה של שמו - א', שהוא שם אנונימי מוכר לאחרונה במקומותינו, אלא שהפעם מדובר בגבר.

info@hofesh.org.il

תגובה לאתרכם
יום שישי 16 פברואר 2007
בס"ד

אינני חוזר בתשובה מפאת סיבות שאינם תלויות בי, אך-על דבר אחד אני שומר שמירה מוחלטת והיא "שמירת הברית" בתכלית השלמות מזה שנים רבות. אינני נשוי ואין לי יחסי אישות עם אף אחת והדבר לא מפריע לי ואינני חסר זאת. דעו לכם שהזרע מגיע ע"פ תורת הקבלה והזהר הקדש ישירות מהמח דרך חוט השידרה אל איבר המין ואין מקום בזהר הקדש שלא מזכיר את הפשע הנורא הזה שהוא עבירה על התורה כולה.

אתם מוזמנים לקרוא במילון "ראובן אלקלעי"-(שהוא מילון חילוני לחלוטין) בערך "ניאוף" שם הוא מפרש את הדיברה "לא תנאף" כדי למנוע הוצאת זרע לבטלה שהיא זנות לשמה. אינני צופה בטלוויזיה ואינני הולך לים ולבריכה או לנערות ליווי רח"ל מזה כשניים עשר שנים משום שלא לגרות את עצמי בפשע האיום והנורא והאיום הזה המביא למחלות נפש ולענית ולשאר חולאים רעים. שוב- אינני חובש כיפה או שומר שבת ואינני נזיר חס וחלילה. נילחמתי קשות שנים רבות מאז גיל שלושים כדי להגיע לאי הוצאת זרע לבטלא או להסתכלות אסורה בנשים מעורטלות וברוך השם- נ י צ ח ת י את המלחמה.

לתגובתכם אודה אפילו באתר.

בברכה

א'

חופש

דן מצוות חופש משיב

שלום רב לך א'

קבלנו בתודה את מכתבך המעניין, וברצוני להשיב לך עניין-עניין. שמי דן, אני חבר בצוות חופש, ועזר לידי ירון ידען מצוות "דעת אמת". אם אינך מכיר ארגון זה - המלצתי לך - היכנס לאתר שלהם וקרא. חזקה עליך שתלמד שם הרבה דברי הלכה חדשים, מעניינים וחשובים.

אתחיל בכך, שכלל לא חשוב לי מה וכיצד והיכן אתה מקיים ומנהל את חיי המין (או את חוסר חיי המין) שלך. כל מה שתעשה בחייך הוא זכותך המלאה, בין אם אתה פועל על-פי חוקי-דת מסוימים, או בהתאם לכללים שאתה קבעת לעצמך, וזאת - כל עוד לא תפגע לרעה באדם אחר.

במכתבך אתה מעגן את מנהגי המין הפרטיים-אישיים שלך על-בסיס שתי נקודות מוצא שונות לחלוטין: בסיס לכאורה מדעי מזה, והיבט הדתי-הלכתי מזה, ובנוסף לכך אתה מערב בדבריך מושגים שונים הלקוחים כולם מעולם ההלכה היהודית, כמו "ניאוף", "זנות", "הוצאת זרע לבטלה", "הסתכלות בנשים מעורטלות", "לגרות את עצמי בפשע האיום והנורא והאיום הזה המביא למחלות נפש ולשאר חולאים רעים", ועוד.  בכל הנושאים הללו אתה שוגה שגיאות מהותיות ועקרוניות בהבנת הבסיס להתנהגותך, ומאחר וביקשת את תגובתנו - "לתגובתכם אודה אפילו באתר" - אני מקווה שתאזור עוז לקבל תגובה גם אם לא תהיה נוחה לך או הולמת את אורח החיים בו בחרת עד כה. ההסבר שלי לא יהיה קצר, שכן אני מעוניין שתבין את העובדות, ולהסברן חובה להוסיף, לעתים, הסברי-בסיס מקדימים החסרים לך מעצם העובדה שלא למדת ביולוגיה, רפואה או את מערכות גוף האדם.

אתחיל בהיבט המדעי (אני בא מתחום מדעי הרפואה, ודברי נסמכים על הידע המדעי הקיים כיום בתחום זה). וכך אתה כותב:

"דעו לכם שהזרע מגיע ע"פ תורת הקבלה והזהר הקדש ישירות מהמח דרך חוט השידרה אל איבר המין ואין מקום בזהר הקדש שלא מזכיר את הפשע הנורא הזה שהוא עבירה על התורה כולה".

ספרי הקודש הדתיים, כולל ספר הזוהר ותורת הקבלה, אינם בסיס לידע המדעי שהתפתח בעולם התרבותי באלפיים השנים האחרונות. מדע, רפואה, אנטומיה ופיסיולוגיה לומדים בהיכלות המדע והרפואה, לא בספרי-דת או בתורת הקבלה.

מדע הרפואה יודע והוכיח בוודאות, שתאי הזרע הם תאים מיוחדים המיוצרים באשכים, ולא בשום מקום אחר, בוודאי לא במוח. הדעה שאתה מביא בשם הזוהר והקבלה מצוצה מהאצבע ואין לה כל בסיס עובדתי-מדעי. צר לי על שעליי למוטט דעה נחרצת זו שלך. עם זאת, מי שכתב את הדברים שמע משהו, ופירש אותו בשוגג. בבסיס המוח קיימת בלוטה הקרויה "יתרת המוח". זוהי בלוטה השייכת למערכת ההורמונאלית, ואין בעובדת היותה סמוכה למוח שום קשר למוח עצמו. בלוטה זו - באמצעות מספר הורמונים שהיא מייצרת, אחראית לתפקוד אברים ופונקציות חשובות ושונות בגוף כולו. על מנת שתבין כיצד פועלת המערכת - הנה הסבר קצר על התפקוד ההורמונאלי בגוף:

הורמון הוא חלבון, שמיוצר בבלוטה מסוימת בגוף, ממנה מועבר דרך מחזור הדם אל האבר עליו הוא אמור לפקח. למשל: בלוטת המגן (התריס), הממוקמת בקדמת הצוואר קדימה לקנה הנשימה, מייצרת הורמון בשם תירוקסין, שאחראי למספר פעילויות של הגוף, שהחשובה מכולן היא קצב חילוף החומרים (מטבוליזם) בגוף. הפרשת הורמון זה (תירוקסין) מווסתת ומנווטת בידי הורמון אחר, ששמו בקיצור TSH, המופרש מבלוטת יתרת המוח. הנה, לראשונה, אתה רואה קשר תפקודי בין בלוטת יתרת המוח לבין בלוטה אחרת בגוף.

לגוף האדם מספר לא קטן של הורמונים, המיוצרים בבלוטות הקרויות "בלוטות הפרשה פנימית" (בשונה מבלוטות להפרשה חיצונית, כמו בלוטת זיעה, המפרישות את תוצרתן ישירות כלפי חוץ, לא לתוך מערכת הדם), והן פזורות בגוף כולו - בלוטת המגן, בלוטת יתרת הכליה, בלוטות האשכים, בלוטות השחלות, ועוד. כל בלוטה מאלו מייצרת לפחות הורמון אחד, לעתים יותר מאחד, ועל כולם מפקחת בלוטת יתרת המוח: היא מייצרת הורמונים ספציפיים לכל הורמון בכל בלוטה בגוף, כשהמטרה להבטיח ייצור נכון, בכמות הנכונה ובזמן הנכון של ההורמונים השונים בגוף. הקשר שבין הבלוטה המפקחת = יתרת המוח, לכל שאר הבלוטות בגוף הוא באמצעות זרם הדם (לא חוט השדרה כפי שאתה מציין, על-פי הקבלה!). כל הורמון מופרש לדם, מגיע ליעדו, משפיע שם את השפעתו - אם לשם עידוד יצירת ההורמון המקומי, אם לשם הגבלתו - הכול תלוי בנסיבות בהן הגוף נמצא.

נחזור לבלוטה המייצרת את תאי הזרע - האשכים. לכל גבר יש שני אשכים, שהחל מגיל ההתבגרות המינית מייצרים תאי זרע  "בהכוונת" הורמון הקרוי טסטוסטרון (טסטיס=אשכים). גם הורמון זה, ככל שאר ההורמונים בגוף, נמצא תחת פיקוח בלוטת יתרת המוח, המייצרת את ההורמון LH, האחראי והמפקח על ייצור הטסטוסטרון.

ייצור הורמון האשכים = הטסטסטרון הוא רציף, ונמשך גם בגיל הזקנה. האשכים נמצאים בתוך שקיק הקרוי "שק האשכים", שנמצא, כידוע לך בוודאי, מחוץ לגוף. ברגע של פליטת-זרע (לא ניכנס כאן לנסיבות הטכניות) מוזרמים תאי הזרע מן האשכים דרך צינורית מיוחדת ("צינור הזרע") אל השופכה (שהיא צינור השתן שבתוך אבר המין הזכרי, ומשם הם נפלטים החוצה.

בשום מקרה ובשום בעל-חיים (תאי זרע מיוצרים גם באשכיהם של בעלי-חיים שונים ורבים) אין תאי הזרע מיוצרים במוח, ואין הם מועברים אל אבר המין דרך "חוט השדרה". חוט השדרה איננו אלא רקמת עצבים, שהיא המשך ישיר לעצבי המוח, ומטרתם להעביר פקודות עצביות (בעיקר מוטוריות) מהמוח אל חלקי הגוף והגפיים, ולהחזיר אל המוח גירויים עצביים (בעיקר תחושתיים) מכל אברי הגוף והגפיים. אין לכל אלה שום קשר לזרע, לא בייצורו ולא בהעברתו, וצר לי על כך, שהנבונים מבין אנשי הדת חסרים את העוז לשנות את הכתוב בזוהר, ולתקן טעויות חמורות, הנובעות מדעות קדומות וחוסר ידע,  או בקיצור: בורות.

עד כאן הזרע, ייצורו והעברתו אל צינור השתן והחוצה. לפני שאתייחס למושגים השונים שכללת בדבריך = "בערך 'ניאוף' שם הוא מפרש את הדיברה 'לא תנאף' כדי למנוע הוצאת זרע לבטלה שהיא זנות לשמה אינני צופה בטלוויזיה ואינני הולך לים ולבריכה או לנערות ליווי רח"ל מזה כשניים עשר שנים משום שלא לגרות את עצמי בפשע האיום והנורא והאיום הזה המביא למחלות נפש ולענית ולשאר חולאים רעים" ברצוני להגיב על ההיבט ההלכתי-דתי שבמכתבך.  לעניין זה ביקשתי דעת-מומחה, ידידנו ירון ידען מ"דעת אמת", והנה תשובתו:

 

daatemet@netvision.net.il

יום שישי 16 פברואר 2007

להלן ציטטה בנושא, שמסקנה הלכתית ממנה היא, שהגבר בלבד מחויב במצוות פרו ורבו אישה פטורה. האיש חייב להביא לכל הפחות בן ובת ובכך קיים מצווה זו:

משנה מסכת יבמות פרק ו משנה ו

לא יבטל אדם מפריה ורביה אלא אם כן יש לו בנים בית שמאי אומרים שני זכרים ובית הלל אומרים זכר ונקבה שנאמר (בראשית ה') זכר ונקבה בראם נשא אשה ושהה עמה עשר שנים ולא ילדה אינו רשאי ליבטל גירשה מותרת לינשא לאחר ורשאי השני לשהות עמה עשר שנים ואם הפילה מונה משעה שהפילה האיש מצווה על פריה ורביה אבל לא האשה רבי יוחנן בן ברוקא אומר על שניהם הוא אומר (בראשית א') ויברך אותם אלהים ויאמר להם פרו ורבו

מכאן, א' היקר, שאם אתה נמנע מקיום יחסי-מין בצורה מוחלטת, כתיאורך, אתה עובר עבירה הלכתית חמורה, והמשפט שכתבת "הפשע הנורא הזה שהוא עבירה על התורה כולה",נשמע בעיניי תמוה, שכן אינך מקיים מצוות-דת חשובה ביותר,  אלא אם כן אתה מתייחס בדבריך אך ורק לאוננות. בייחוד תמוהים דבריך לאור המשפט הבא שלך:  "אינני נשוי ואין לי יחסי אישות עם אף אחת". כלומר, המסקנה העולה מדבריך, מר א', היא, שאדם חרדי, המקיים לכאורה את מצוות הדת קלה כחמורה, איננו מקיים את אחד העיקרים החשובים שקבעה הדת: "לא יבטל אדם מפריה ורביה".

לסיום אני מעוניין להתייחס למספר מושגים בהם אתה משתמש במכתבך (ובחייך), ורואה בהם חטא נורא ואיום, ופשע נורא שהוא עבירה על התורה כולה:

ניאוף: ניאוף הוא קיום יחסי-מין עם אישה הנשואה לאחר. אינני יודע מה קראת במילונו של אלקלעי. אבן-שושן במילונו הידוע כותב: נאף = בא ביחסי-מין אסורים. בויקרא ב10 תמצא: "ואיש אשר ינאף את אשת-איש אשר ינאף את אשת רעהו מות יומת". בשום מקום המוכר לי אין מילה זו מתייחסת ל"הוצאת זרע לבטלה". ניאוף הוא אחד האיסורים היסודיים לא רק בחברה היהודית הדתית (כמעוגן בעשרת הדברות), אלא של כל חברה אנושית באשר היא, ואין לעניין זה שום קשר ל"הוצאת זרע לבטלה", שכן מדובר כאו ביחסי-מין טבעיים, אלא שהם אסורים על פי החוק החברתי (לא רק הדתי) לקיים יחסי-מין עם אשתו של גבר אחר.

הוצאת זרע לבטלה: הוצאת זרע לבטלה משמעה - פליטת זרע שלא על מנת להביא להפרייתה של אישה. המונח הלשוני הוא "אוננות", ופירושה ע"פ אבן-שושן = הוצאת זרע שלא על ידי יחסי-מין טבעיים (על-כך אדבר בהמשך). אנחנו מכירים גם את "קרי הלילה", שהיא פליטת זרע ספונטאנית, לא רצונית, שבאה לאחר זקפה לילית, עם או בלי חלומות. מאחר וההלכה היהודית רואה בפליטת-זרע צורך בלבדי להבאת ילדים לעולם = דבר שאתה משום מה אינך מבצע, כל פליטת-זרע אחרת היא "לבטלה", כלומר - לא לשם המטרה העיקרית לה נועדה על-פי ההלכה.

מבחינה רפואית אין כל רע בהוצאת זרע "לבטלה". גבר מייצר מיליארדי תאי-זרע בחייו, ולאחר כל פליטה שבים האשכים ומייצרים תאי זרע חדשים. אם אוננות גורמת נועם לבעליה - שיהיה לו לבריאות! ואם מדובר בפליטת-זרע שלא לתוך נרתיקה של אישה במשחק אהבה טבעי,  הנעשה בהסכמה מלאה בין שני בני-אדם בגירים - שיהיה לשניהם לבריאות. אין בכל הצורות של פליטת-זרע שלא למטרת הולדה שום פגם, שום רע, שום חולי, שום כלום, למעט דעות קדומות של אנשים שלא למדו את מדעי הביולוגיה וגוף האדם.

זנות: על-פי אבן-שושן, למילה "זנות" יש מספר משמעויות - ניאוף, זנונים, פריצות, ביאה ביחסי מין שלא במסגרת הנישואין. כשאתה קובע "הוצאת זרע לבטלה שהיא זנות לשמה" אתה מערב מין בשאינו מינו.

גירוי-עצמי בפשע האיום והנורא והאיום הזה המביא למחלות נפש ולשאר חולאים רעים והסתכלות אסורה בנשים מעורטלות: כל אלו הם מושגים שנקבעו בידי הדת, ובפועל אין בגירוי העצמי כל חשש שיביא למחלות-נפש כלשהן או חוליים רעים אחרים. כך גם אם הגבר מסתכל בנשים מעורטלות.

האוננות לא רק מותרת, אלא גם משחררת לחצים, ומעשה האוננות אינו גורר שום מחלת-נפש או חולי-רע, למעט אצל אנשים שמלכתחילה סבלו ממחלות-נפש או מחוליים רעים, ולא האוננות היא הגורמת להם!

העירום הוא חלק מן היופי האנושי, וגם על פי האמונה הדתית האלוהים ברא את אדם וחווה עירומים. אני מפנה אותך למאמר באתר בנושא זה.

הסתכלות באישה עירומה יש בה כדי לגרום עונג למתבונן, כל עוד אין בהתבוננות זו משום חדירה לתחום הפרט של האישה העירומה או בניגוד לרצונה, כמו בדרך של מציצנות שלא בידיעתה, למשל.  הסתכלות זו  עשויה לעורר גירוי מיני, שמעורר את מחזור הדם, והגירוי עשוי להביא לזקפה ולפליטת זרע - מה רע בכך?

ולסיום - אתה, א' -  אם מאושר אתה בחיים ללא מין, ללא אוננות, ללא גירוי מיני, ללא הסתכלות באישה עירומה - אין לי אלא לאחל לך שתמשיך להיות מאושר. אלא שבכל אלה אינך מהווה דגם של אדם מן השורה, אלא של נזיר, וכאן אני תמה לקרוא את המשפט הבא במכתבך "ואינני נזיר חס וחלילה". למה בדיוק אתה מתכוון, מר א' היקר? אם אינך מקיים יחסי מין עם שום אישה כפי שכתבת - "אינני נשוי ואין לי יחסי אישות עם אף אחת"- הכיצד זה שאינך סופר-נזיר???  ולידיעתך: הדת היהודית ממש מתנגדת לנזירות ולהתנזרות, כיוון שזו דת של "וחייה בה", כלומר, דת שעל-אף מגבלות מספר שהיא מטילה על מאמיניה - היא בהחלט תומכת ומעודדת המשך טבעי של המין האנושי, וזה אפשרי רק באמצעות התרבות טבעית הנעשית, כידוע, הודות לקיום יחסי-מין.

נזיר-לא נזיר, לא מקיים יחסי-מין, לא מסתכל בנשים עירומות, לא מאונן - זו כמובן זכותך, אבל "פשע" אין במעשים אלה, לא פשע מוסרי ולא פשע חברתי, אלא על פי חוקים ביזאריים, מיסטיים, סגפניים, חסרי כל טעם ותועלת שאתה קבעת לעצמך, או ששאלת ממקורות לא מוסמכים כלשהם.  מקריאת דבריך באתר יהיו מן הסתם אנשים, שינידו ראשם בצער על ההפסד העצום שאתה מפסיד בחייך - החיים היחידים שיש לך, ושעם מותך לא יישאר ממך, מסיגופיך מהעדר "פשעיך" מאומה. גם לא תביא לעולם צאצא שיברך אותך, שיזכיר אותך לטובה, או בהתאם למסורת הדתית - שיאמר קדיש על קברך. אתה קבעת לעצמך את מסגרת חייך, וכפי שאמרתי בתחילת תשובתי - זו זכותך המלאה, כל עוד אינך פוגע לרעה באחר. רק אנא, במטותא ממך, אל תנפנף בדעותיך הפרטיות הללו כבדגל של אמת מקודשת.

בברכת חופש
דן מצוות חופש


אוגוסט 2007