הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

דברי ביקורת של גולש דתי על ביקורתו של ד"ר משה גרנות

על ספרו של הרב ישראל מאיר לאו

 

בס"ד

לא יכולתי שלא להעיר ולהאיר על הנאמר במאמר זה ואני מצטט את אחת התמיהות של ד"ר משה גרנות כלשונו: "ואני שואל: איזה עוול לאנושות גרם אי פעם האתאיזם, לעומת נחלי הדם שגרמו הדתות לאורך כל ההיסטוריה? אני צריך להבין שהרב לאו מעדיף את מעשי האינקוויזיציה, מסעי הצלב והפרעות הנוראות ביהודים במשך הדורות בשם הדת - על פני אדם שהגיע בשכלו למסקנה המתבקשת שהשמיים ריקים, וכי כל האחריות נופלת על שכלו ומצפונו של האדם! אני צריך להבין שהוא מעדיף את הפנאטים השיעים שפוצעים את עצמם ואת ילדיהם בחג האשורה, ואת הפנאטים הסונים המתאבדים בהמוניהם כדי להשמיד כמה שיותר כופרים!"

האתאיזם לא הרג? למשל 50 מליון על ידי מרימי דגל האתאיזם בזמנינו, כרוסים והנאציים של שנות המאה הקודמת. מה - עד כדי כך אתם אכולים שינאה, אכן - עד עיוורון?

לא המשכתי לקרוא אחרי השטויות האלו.

ואתם אתאיסטים, האם לא כן. ואיך אתם מתנהגים - כאשר אתם מכריזים מלחמה על משפחות חרדיות - התנהגותכם אינה חסרת כל רחמנות. הרי אתם הורסים משפחות ושמחים כאילו בניתם משהו למען מישהו.

 

תשובתו של ד"ר גרנות

לישראל שלום רב!

לכאורה, אתה צודק, גם היטלר וגם סטלין היו אתיאיסיטים וגרמו למותם של עשרות מיליונים, אבל אם תבדוק היטב את התנהגותם, תבחין על נקלה שהם חיקו בצורה מבהילה את הדתות: הם הכתירו את עצמם כאלים שכל מצוותיהם קדושות, ואינן ניתנות לערעור, הם יצרו פולחן לאישיותם - בדיוק כמו הפולחן לאלוהים, הם קבעו תורות שלא ניתן לשנות, רק לפרש - בדיוק כמו התורות של הדתות, והם דרשו ציות עיוור לפקודותיהם המזוויעות ביותר - בדיוק כמו שהדת דורשת ציות - "נעשה ונשמע". אברהם הרי ציית ציות עיוור לפקודה לרצוח את בנו. אין בין האתיאיזם שלהם (שהוא בעצם דת במסווה, כשאת מקום האל ממלא הדיקטטור), ובין האתיאיזם ההומניסטי שבו דוגל אתר "חופש" שום דמיון. מדובר בשני קטבים ממש.

ובאשר להערתך האחרונה: ממתי האתיאיסטים הכריזו מלחמה על החרדים? איפה שמעת את זה? מי זורק על מי אבנים בשבת? מי שורף תחנות אוטובוס, רמזורים ועגלות אשפה? מי קורא לשוטרים "נאצים"? מי דורש מצעירים שחזרו בתשובה לא ליצור קשר עם משפחותיהם?

חרדים - אנחנו לא שונאים אתכם, אבל אנחנו בהחלט כועסים עליכם, כי רובכם חיים כמו טפילים על תרומות, על נדבות ועל קצבאות של המדינה. אתם נותנים לנו לשפוך את דמנו על הגנת המולדת, ואתם עומדים מנגד, כאילו דמכם סמוק יותר משלנו. אתם טוענים טענת סרק שלימוד התורה מגן על עם ישראל - ראינו כמה שלומי אמוני ישראל נרצחו בידי הנאצים ושום לימוד תורה לא עזר להם ולא עזר לשאר בני ישראל המעונים, שעליהם כביכול הגנו התפילות. יש לכם את החוצפה לדרוש מאיתנו להפעיל כל מיני שירותים בשבת ובחג על-ידי גויים. הרי זו טפילות מבהילה, ואתם אפילו אינכם מבחינים בה.

בתקווה שתפקח עיניים,

משה גרנות

 

הערת מערכת אתר 'חופש'

בסה"ה (בסיוע השכל הישר)

מעבר לתשובתו של ד"ר גרנות ובנוסף עליה: אין שום קשר בין העובדה שהיטלר וסטאלין היו (כפי הנראה) אנשים חסרי דת ו/או התנגדו לדת, לבין המלחמות והרציחות ששניהם יזמו וביצעו. המלחמות, הרציחות ונחלי הדם שהם גרמו לא נעשו בשם "רעיון אתאיסטי" כלשהו, ומטרתם לא הייתה להשליט אתאיזם בעולם. מעשיהם היו למטרות שליטה מטורפת בעולם, מתוך תאווה אישית פרועה וחולנית. מנגד: הסיפור על רצח שבעת אלפי בני ישראל בידי בני שבט לוי לאחר בניית עגל הזהב נעשה בשם אלוהים ולמען אלוהים; רצח 24 אלף בני ישראל במגיפה נעשה בידי האלוהים כ'עונש' על שדוד הפר את פקודתו שלא למנות את בני ישראל; הרצח בידי אליהו של שש מאות מבני העם הישראלי, שהאמינו בבעל ולא באלוהים - היה רצח דתי למען האלוהים; וכל המלחמות והשמדת העמים שציין ד"ר גרנות, ורבות נוספות, המתרחשות גם בעצם היום הזה בשם אלילים שונים במרבית יבשות תבל - וכל זה עדיין רק על קצה מזלג הזוועה ששמה "אלוהים".

מעולם לא היו מלחמות "אתאיסטיות". לומר לך מדוע? משום שאתאיזם הוא השקפת עולם, בהיות האתאיסט נטול כל קשר או יחס ליישות דמיונית-בדיונית, שמאמינים שונים מכנים או כינו אותה בעבר בשמות שונים - אללה, ישו, יהוה, אלוהים, אדוניי, בעל, עשתורת, דגון וכדומה. לאתאיסט, כאתאיסט, אין כל כוונה להשליט את השקפת עולמו האתאיסטית בכוח. אתה רוצה להאמין באלוהים? האמן, שום אתאיסט לא ימנע זאת ממך. מעבר למאמרי תוכן וביקורת, מאבקנו כאן באתר 'חופש' וכבני אדם חופשיים הוא אך ורק נגד כל סממן של כפייה שאתה וחבריך החרדים והדתיים מבקשים לכפות עלינו, ובעזרת חברי הכנסת שלכם אתם גם מצליחים, לצערנו כי רב. אבל לא לעולם חוסן.

אתה מנסח דברים מופרכים באומרך "כאשר אתם מכריזים מלחמה על משפחות חרדיות - התנהגותכם אינה חסרת כל רחמנות. הרי אתם הורסים משפחות ושמחים כאילו בניתם משהו למען מישהו." יהודים לא-דתיים אינן מכריזים מלחמה על משפחות חרדיות בשם רעיון אתאיסטי. בחברה החרדית קיימים ארגונים רבים (למשל, "ערכים") שכל מטרתם וכל עיסוקם, ועל כך פרנסתם - להמיר דעה של יהודים חילונים ולהעבירם למחנה הדתי/חרדי, בשם הדת ובשמו לכאורה של האליל בו הם מאמינים. מעולם לא נערך מבצע מתוכנן ומתוקצב, חלקו מכספי משלם המסים הישראלי, ל"החזרה בשאלה" של ציבור דתי וחרדי בשם האתאיזם.

אתה מתרגם את תחושות השנאה שהדת מכילה באופן מפורש כלפי חילוניים ומפנה אותן אלינו כמו היינו אנו השונאים. לשמחתנו ולאושרנו איננו כאלה, ולעולם גם לא נהיה. האמירה שלך "כך אתם אכולים שינאה, אכן - עד עיוורון?" מכוונת למעשה אל חבריך בציבור החרדי, נוסח "אין הגמל רואה את דבשתו" או "טול קורה מבין עיניך".

אנחנו מצטרפים לאיחוליו של ד"ר גרנות, ומקווים שתפקח את עיניך, ויפה שעה אחת קודם.


פברואר 2010