הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

מה זה השטויות האלה 'רק פרשנות הילכתית'?

מאת: ניצן

מה זה השטויות האלה 'זו רק פרשנות הילכתית'? כאילו הפכה לה ההלכה היהודית האורתודוקסית בין לילה למשהו תיאורטי, ערטילאי, שאין לו דבר וחצי דבר עם חיינו כאן ועכשיו.

הלא חזרו ושנו קברניטינו בשנות הקואליציה האחרונות כי יש לשפוט "על פי המשפט העברי", או לפחות לשאוב ממנו השראה? ומה בדיוק תפקיד הישות המכונה "בית משפט רבני"? לפי מה היא פוסקת? על פי פרשנות המשפט הפדרלי של ונצואלה? והלא הפקירו קברניטינו בשנות הקואליציה הקודמות את פרשנות חיי האישות של כולנו בידיה?

ראיון עם אמונה אלון, אשתו של הח"כ והשר לשעבר בני אלון, התקיים במרץ 2003 בתחנת הרדיו גלי-צה"ל. המראיין שאל אותה אם נכונות השמועות שיגאל עמיר דן עם בעלה בנושא רצח רבין לפני שביצע אותו. גברת אלון הסבירה כיצד אותה שיחה נסבה על משהו אחר בכלל: זה היה רק דיון הלכתי - שיחה "אקדמית", אתם יודעים.

הפטנט על סיבון חילונים במשמעויות כפולות אינו המצאה בלעדית של הפוליטיקה היהודית דתית. לא מעט מלומדים מוסלמים, למשל, כבר הסבירו שהרג הכופרים המצווה בקוראן הוא 'רק פרשנות הילכתית' ואינו קשור למציאות האמיתית, זו של מגדלי התאומים ותיאטרון בטקלאן בפריס.

אז אם פרשנות הילכתית תופסת רק בכוכב קריפטון, תחזירו פה בכדור הארץ תחבורה ציבורית בשבת. גם תפסיקו, על הדרך, עם "חליצה" של אלמנות, שההלכה מעניינת אותן כשלג דאשתקד. זה השלג שצדיקים התגלגלו בו בעירום תשע פעמים, לפי ה'רק פרשנות הילכתית' של הרב בצרי. נשמע כמעט כמו 'הרבצ"ר'... לא?

 


יולי 2016