הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

בראשית ברא

בראשית ברא האדם את האלוהים?

יש סיכוי טוב שזו הפעם הראשונה שראיתם את המשפט הזה באינטרנט. למה שמנו את זה באתר שלנו? כדי להעליב את הדתיים? ממש לא. אנחנו חושבים שחשוב להגיד בקול רם שהאמונה באלוהים היא שטות, בדיוק כמו, למשל, להיות אוהד שרוף של כדורגל. יש איזשהו הגיון בעניין הזה שקוראים לו כדורגל? לא. אבל יש הרבה שעושים את השטות הזו כל חייהם. כמו אמונה באלוהים.

(איך אני יודע שאין אלוהים? אפשר לקרוא כאן)

אז מה, זה רע להיות אוהד כדורגל / להאמין באלוהים? בעיקרון זה לא רע, ובמקרה של הכדורגל זה יכול להיות אפילו נהדר, אבל במקרה של הדת זה מוביל את המדינה שלנו לאבדון, ככה אנחנו חושבים. כן, לאבדון. זו הסיבה העיקרית שבגללה קם אתר חופש. וזו הסיבה שאנחנו מבקשים מכם לקרוא קצת מהחומר שקיים באתר. אחרי שתקראו - תחליטו אם אנחנו צודקים. ואם אנחנו צודקים - אנחנו מקווים שכמונו תעשו מ-ש-ה-ו בקשר לסכנה הגדולה שמאיימת עלינו. לא חייבים לעשות הרבה. אם כל אחד יעשה משהו, אפילו קטן, השינוי שיתחולל יהיה ע-נ-ק. ואז אין ספק שנצליח.

בראשית ברא

איך האמונה העיוורת באלוהים הורסת את המדינה שלנו? פשוט מאד: היא מגדלת המוני אנשים חסרי השכלה ראויה, שלומדים כל חייהם בישיבות ואינם משרתים בצבא. העול הכלכלי על שאר תושבי המדינה הולך וגדל, ועול השרות בצבא מוטל גם הוא על "שאר תושבי המדינה". כל עוד מדובר ב-10% חרדים באוכלוסיה אנחנו מחזיקים מעמד. אבל בגלל הריבוי הטבעי של החרדים האחוז שלהם באוכלוסיה הולך וגדל. ורבים מהחרדים מאמינים שהם צריכים להחזיר את כל השאר בתשובה - ככה אחוז החרדים באוכלוסיה גדל עוד יותר.

אסור לשכוח שיש בארץ גם הרבה דתיים ציוניים שהם אזרחים נאמנים לא פחות מכל אזרח חילוני ובהרבה מקרים אפילו יותר. הם משרתים בצבא, הם מכבדים את מערכת המשפט ואת הדמוקרטיה, עובדים לפרנסתם ותורמים למדינה בכל התחומים. זכותם, כמובן, להאמין באלוהים גם אם לנו זה נראה שטות.

מדינת טאליבאן יהודית. מה שיקרה עוד עשר, עשרים, שלושים שנה, זה שאחוז החרדים באוכלוסיה יהיה כזה שתהיה פה מדינת טאליבאן יהודית. מה שקוראים "מדינת הלכה". קשה לכם לדמיין את זה? אז אנחנו נעזור: לא נוסעים יותר בשבת, נשים לא מסתובבות ברחוב בלבוש לא צנוע, בבתי הספר מלמדים 30 שעות שבועיות של "לימודים תורניים" ועוד שלוש שעות של מתמטיקה, אין תיאטרון, טלוויזיה או בתי קולנוע ובבתי המשפט יושבים החברים של הרב עובדיה שפוסקים על פי השולחן ערוך. דוגמה: "יש להיזהר שלא ילך איש בין שתי נשים ולא בין שני כלבים או שני חזירים, וכן לא יניחו האנשים שתלך ביניהם אישה או כלב או חזיר". הבנתם את הרעיון... אפגניסטן ישראלית, לא יותר אבל גם לא פחות.

צבא. מה שעוד יקרה זה שחלק גדול מאד מהצעירים יהיו חרדים שלא מתגייסים לצבא וחלק גדול מהצעירים שאינם חרדים ירגישו פראיירים ולא ירצו להתגייס. בלי צבא חזק כנראה יהיה קצת קשה לקיים את המדינה הזאת, לא?

המצב הכלכלי. רוב תושבי המדינה הזו יהיו עניים - חלק בגלל שהם לא עובדים ויש להם הרבה ילדים, וחלק אחר בגלל שהם צריכים לשלם הרבה מאד מסים כדי לקיים את העניים. נכון שזה כיף גדול להיות עני, אבל במצב כזה המשכילים בדרך כלל עוזבים, אין מדע, אין תרבות, למדינה אין כסף להחזיק צבא... אבל בעצם לא צריך צבא כי אין חיילים...

זהו פחות או יותר מה שהולך לקרות כאן.

בראשית ברא

עכשיו יש שלוש אפשרויות: אפשר להתייאש, אפשר לעשות מ-ש-ה-ו, ואפשר להגיד שאנחנו מדברים שטויות.

אנחנו ממש לא מדברים שטויות. דוגמה? לא מזמן פורסמו נתונים סטטיסטיים שהראו שאחוז הילדים החרדיים גדל בעשר השנים האחרונות מעשרה לעשרים אחוז. ויש עוד כמה נתונים מפחידים מאד שתוכלו למצוא באתר.

להתייאש? חס וחלילה. הלא-חרדים הם רוב מוחלט במדינה. אם חלק משמעותי מהלא-חרדים, וזה כולל גם אותך, יעשה משהו, מדינת הלכה לא תהיה כאן, והמדינה הזו תהפוך להיות אחת המדינות המשגשגות והמתקדמות בעולם.

אז מה לעשות? יש המון אפשרויות. אנחנו בטוחים שאתם נורא עסוקים, כמונו. אנחנו לא מבקשים מכם הרבה. כמו שכבר אמרנו, אם כל אחד יעשה משהו, השינוי יהיה עצום.

בראשית ברא

מה עושים עכשיו?
1. אם התעייפתם, שומרים את כתובת האתר, הולכים לנוח וחוזרים לכאן עוד מעט, או מחר.
2. לא התעייפתם? בואו נמשיך.

הנה דוגמה לדבר הראשון שאתם יכולים לעשות: לשלוח את כתובת אתר חופש לכל האנשים שאתם בקשר אימייל (דוא"ל) איתם ולספר על האתר לכל מי שאתם מכירים.

ועכשיו בואו תקראו עוד קצת.

את המפה הבאה הכנו במיוחד בשבילכם. קליק על כל אחד מהעיגולים יביא אתכם לדף שאנחנו מאד מאד ממליצים לקרוא מהתחלה ועד הסוף. אחר כך תוכלו לחזור לכאן, ככה שתוכלו לקרוא גם את הדפים האחרים.

קליק על היונה באמצע יביא אתכם לדף הבית של אתר חופש - שם כבר תוכלו לקרוא בעצמכם מה שמעניין אתכם. שם גם מופיע בכל יום דף חדש, ככה שכדאי להכנס לעתים קרובות.



ינואר 2000