הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

אם אתם תלמידים, הורים או מורים - אנא הדפיסו את הדף הזה ומסרו אותו לועד ההורים ולמורים בבית הספר

משרד החינוך מלמד בבתי ספר חילוניים, בכיתה ה':
"למה חשוב להודות לבורא עולם";
"למה חשוב להתייחד בתפילה עם בורא עולם"

מאת דרור, אתר חופש

כשנכנסה שרת החינוך לימור לבנת לתפקידה, אחת ההחלטות הראשונות שלה היתה ללמד שיעורי "מורשת ישראל" בבתי ספר חילוניים ("ממלכתיים"). הציבור החילוני כמעט ולא התקומם נגד ההחלטה. מה רע בקצת "מסורת"?

לא מזמן קיבלנו את המכתב הבא (הכותב ביקש הישאר בעילום שם, נקרא לו א.):

א.: ברצוני להביא לידיעתכם את הזדעזעותי העמוקה מה"תוכן" שהכניסה השנה שרת החינוך ה"נהדרת" באמצעות המחלקה להעמקת מורשת "יהודית" . בתי בת ה-10 לומדת בבית ספר יסודי ממלכתי, אנו גרים בשכונה חילונית ומנהלים אורך חיים חילוני לגמרי נורמלי. הופתעתי כאשר בין ספרי הלימוד השנה , הופיעו סידור תפילה + חוברת בהוצאת המחלקה הנ"ל ל"הכרת סידור התפילה שלי" . החוברת מנסה להעביר לתלמיד ( בכיתה ה'! ) למה כל כך חשובה התפילה , מדוע חשוב ל"הודות " לבורא העולם, מדוע חשוב ל"התייחד בתפילה" עימו ועוד ועוד - הכל בנימה "רכה" ו"מסבירה" ( שוב, לכיתה ה'- חילונית!) . אני רואה בחוברת זו ובהכנסת סידור התפילה לבתי ספר חילוניים בבחינת שטיפת מוח. בייחוד בצורה שהחוברת "מסבירה" ( אני ממליץ לכם לקרוא אותה, להיבהל, ולעשות מעשה) . דוגמא לכך היא בעזרת השיר "בורא עולם" של עוזי חיטמן. למה חשוב ל"הודות" ל"אל הכל יכול" על כל מה שעשה לנו... ( ואולי גם על כל המשרות החדשות במחלקה להעמקת המורשת היהודית ולשרת החינוך ה"מעשירה).

בתשובה כתבתי:

אין ספק שזה מרתיח. לי נראה שהדרך הכי אפקטיבית להאבק היא להתארגן, כמה הורים שמתנגדים לשיעורים האלה, ופשוט להוציא את הילדים מהכיתה בזמן השיעור הזה. רעיון יותר טוב מזה אין לי כרגע.

הכותב העביר אלינו כמה דוגמאות מספר הלימוד עם כמה הערות.

ילדים חילוניים יקרים בכיתה ה': "בקשו דברים מבורא עולם".

א.: דף ראשי + פתיחה - שימו לב למתיקות של הדברים בפתיחה + שיר של עוזי חיטמן - בו "רוצים" ללמד ילדים לבקש דברים מבורא עולם..

ילדים חילוניים יקרים בכיתה ה':

(הערת אתר חופש: בדף הבא מופיע המשפט: "ההחלטה להתפלל או לא - היא הכרעה אישית של כל אחד מכם". אנחנו מנחשים שמשפט דומה אינו מופיע גם בספרים המיודעים לבתי ספר ממלכתיים-דתיים וחרדיים).

ילדים חילוניים יקרים בכיתה ה':

ילדים חילוניים יקרים בכיתה ה': "האם אתם רוצים להתפלל"?

א': המושג תפילה - הכרה - שימו לב "למתיקות" - האם אתה רוצים להתפלל?? - פשוט שטיפת מוח.


ילדים חילוניים יקרים בכיתה ה':

ילדים חילוניים יקרים בכיתה ה':

ילדים חילוניים יקרים בכיתה ה': "קחו דוגמה מקצין בכיר שרצה להתפלל!"

א': בדפים הבאים, שוב, האם אתה "רוצה" להתפלל ? - דוגמא של קצין בכיר בצה"ל שרצה להתפלל - למה רצה וכו'. שטיפת מוח של "כדאיות" לתפילה.


ילדים חילוניים יקרים בכיתה ה':

ילדים חילוניים יקרים בכיתה ה':


ספטמבר 2002