הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

לא לאפשר לחוק נהרי להוביל להחלטות קריטיות לעתיד העיר וצעיריה

המכתב הבא הופיע באתר עבודה שחורה ומועלה באתר "חופש" ברשותו של המחבר. צוות "חופש" ועמותת "חופש" תומכים תמיכה מלאה במאבקם של התלמידים, שהוא מאבקו של החינוך במדינת ישראל.

יום ראשון 08 מרץ 2009
י"ב אדר תשס"ט

לכבוד:

מועצת הנוער והתלמידים העירונית- חיפה
מאיה רייסברג- יו"ר
(באמצעות מייל מועצת הנוער)

 

הנדון: סגירת בתי הספר מעלה כרמל וקישון

חבריי,

לאחרונה החליטה עיריית חיפה יחד עם משרד החינוך לסגור את בתי ספר מעלה כרמל וקישון.

בית ספר קישון הוא לא רק בית ספר אלא מרכז חינוכי, קהילתי באחת השכונות הקשות בעיר ומצליח להגיע להישגים מרשימים. בית ספר מעלה כרמל הוא מיוחד במינו ומאחד בתוכו תלמידים מרקעים שונים: יהודים, נוצרים ומוסלמים, ותיקים ועולים ומהווה אינטגרציה בין שכבות חלשות למבוססות.

סגירתם של בתי ספר אלו הם אות קלון, לא פחות, על העיר הזו, אותה עיר שכה זקוקה לצעיריה שישארו ויפיחו בה חיים. עם זאת, מחליטה העירייה לסגור בתי ספר אלו - החלטה זו היא קריטית לעתידה.

השיקולים מהם מונעת העירייה חשודים בעיניי ובטח לא ראויים.

לאחרונה נכנס לתוקפו חוק נהרי המקשה על בתי ספר ממלכתיים ומעודד בתי ספר עצמאיים (חרדים ברובם), המימון יעשה ע"י סגירת בתיה"ס.

בבית הספר מורשת תורה 8 כיתות ו-108 תלמידים, כ-14 תלמידים לכתה.

לעומת זאת בבית ספר מעלה כרמל 6 כיתות ו-168 תלמידים, בבית הספר קישון 6 כיתות ו-126 תלמידים 25-28 תלמידים לכיתה. איך קורה שסוגרים בתי ספר בגלל מיעוט התלמידים שלהם בצורה כל כך בלתי- שוויונית? ובעוד מאות מאמרים מטיפים לכתות קטנות, בחיפה סוגרים אותן. בעוד מלמדים אותנו אזרחות טובה ומחנכים אותנו לשוויון, דורס משרד החינוך ויחד איתו, בתמיכתה המלאה, עיריית חיפה, ערכים אלו בצביעות תמוהה משהו.

הוכיתי תדהמה כשרוב חברי מועצת העיר שנכחו בדיון וועדת החינוך בו גם לכם יש נציגות, התנגדו לסגירת בתי הספר בוועדה- הצביעו דווקא להסיר הצעה זו מסדר יומה של המועצה. החינוך כאן, לדאבוני, נותר הפקר בעוד ענייני פוליטיקה גוברים עליו וקולנו כתלמידים וכמנהיגי המחר- לא נשמע. ובעוד אנו שותקים- הרי אנו מסכימים!

לאור כל זאת, בימים קשים אלו אני קורא לכם, כי זהו תפקידכם- להגן על התלמידים שיתלשו מבית ספרם. דמיינו לכם את עצמכם כשמחליטים לפתע לסגור את בית הספר שלכם ללא כל הגיון הנראה לעיין, ללא כל שוויון ועל סמך שיקולים פוליטיים וכלכליים גרידא.

אני קורא לכם להשמיע קול, להתנגד לסגירת בתי הספר, גם אם קול כזה איננו פופולארי במוסדות העיר אליהם אתם שייכים. אני קורא לכם להשבית את התלמידים מלהגיע לבית הספר לזמן קצוב כדי להראות הזדהות עם עשרות תלמידים והוריהם ולהביע מחאה כנגד סגירתם של בתי ספר- כנגד סגירתו של החינוך.

בכבוד רב ובהערכה לפועלכם,

אסף זגריזק
יו"ר מועצת התלמידים
תיכון ליאו באק


מרץ 2009