הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

50 המשפיעים על החינוך בישראל

מתוך מוסף חינוך של "העיר" - 1.9.2009

מוסף החינוך של "העיר" מיום 1.9.2009 מציג 50 אישים המשפיעים כיום על החינוך במדינת ישראל. מתוכם - מספר אישים דתיים-אורתודוכסים, שמשפיעים לא רק על חינוכם הדתי של בני הציבור הדתי, אלא על כלל צעירי המדינה, שרובם אינם דתיים. בהם בעלי תפקידים ממלכתיים שכוחם רב ושליטתם בעלת עוצמה רבה: יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, הרב הראשי לצה"ל.

ח"כ החרדי משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת. "בשנה הקרובה אנו צפויים לראות את גפני משפיע על מערכות החינוך לא רק כמחוקק (בשנה שעברה היה מהאחראים לחוק הליבה, שפטר תלמידי ישיבות קטנות מלימוד ליבה), אלא גם כיו"ר ועדת הכספים. העובדה ששותפו למפלגה מאיר פורוש מכהן כסגן שר החינוך עשויה ליצור עבור החינוך החרדי קדנציה של פריחה חסרת תקדים".

הרב מרדכי אלון, מקים עמותת "מבראשית, "מזוהה כאיש ימין לאומי מובהק". "15 אלף תיכוניסטים בשנה יוצאים למסע הישראלי שמסבסדת עמותת מבראשית. הרב מימין הלאומי מעביר את כולנו שיעור בחינוך ליהדות מסתננת".

תא"ל אביחי רונצקי. הרב הראשי לצה"ל: "נגד נשים, נגד הומוסקסואלים, נגד טיפול בחייל אויב פצוע בשבת: קבלו את היורש של אלעזר שטרן שתפקיד המחנך הלאומן".

יצחק גייגר - המכון לאסטרטגיה ציונית: "מאחורי המאבק לשינוי תוכנית הלימודים באזרחות שמוביל הד"ר להיסטוריה מהמכון הימני, מסתתר לא פחות מאשר מאבק לשינוי האופי הדמוקרטי של המדינה.

ח"כ זבולון אורלב - יו"ר ועדת החינוך של הכנסת - "מגיע לקדנציה שנייה בוועדה שלפעמים משפיעה יותר משר החינוך".

הרב איתן אייזמן - ראש רשת נועם-צביה. "מי שמודאג מזליגת בתי ספר פרטיים לחינוך בישראל ומהפרטת המערכת לידי עמותות ומלכ"רים צריך להכיר קודם כל את מערכת החינוך של הציבור הדתי-לאומי. הציבור... לוקח כבר שנים את המושכות לידיים ומפריט עצמו בצורה הדרגתית".

 

והנה מספר קישורים נוספים מהתקופה האחרונה לגבי המתחולל בחינוך ילדי ישראל:

עדיין לא מאוחר מדי להתפכח.


ספטמבר 2009