אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות ספרי קודש תרומה English
כל מה שרציתם לדעת על ברית מילה או שהעדפתם לא לדעת
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > החזרה בתשובה  לגירסת הדפסה     

כמה הרהורים על ארגוני חופש דת ואנלוגיה לעולם המסחר

מאת עודד לבנה

ישנו דבר חשוב שמאפשר החזרה בתשובה: א-סימטריה במידע.
"איש המכירות", הוא המדיח בתשובה, מצוייד במידע רב על סחורתו, ואילו לקורבן יש מעט מאד מידע על הסחורה.

היום אנשים קונים דת כמו שקונים ביטוח: אף אחד אינו מבין באמת מה שסוכן הביטוח מוכר לו. קונים מהסוכן, ולא יודעים בדיוק מה קנינו. עושים את זה כי כולם עושים, כי צריך, כי ככה זה תמיד, כי לחצו עלי, כי היה ערפל. לכן סוכני הביטוח מצליחים למכור כל כך הרבה ביטוח חיים "רגיל".

כאשר מדובר בסחורות "רגילות" - היצרן יודע יותר. לכן המציאו את איגודי הצרכנים והאגודה להגנת הצרכן, אשר נותנים לצרכן מידע על המוצר. לכן המציאו גם את מכון התקנים, אשר בוחן את איכות המוצר ונותן לצרכן מידע. לכן קיימים גם עיתונים של צרכנים ומדורי צרכנות בעיתונים יומיים, אשר בוחנים מוצרים ומספקים לצרכנים מידע על הסחורות והשירותים.

רפי גינת
רפי גינת.
מספק מידע על מה שמאחורי הפרסומות לסחורות ולשירותים.


מה שנכון לסחורות ושירותים - נכון גם לגבי רעיונות. בפרט לגבי הרעיון של דת. כאשר מדובר בדת, אנחנו באתר חופש נותנים את המידע. אנחנו שומרים על הצרכן מפני הפרסום בכך שאנחנו מציידים אותו במידע. אנחנו שוברים את הא-סימטריה במידע בין הקורבנות לבין המדיחים בתשובה. תוך כדי כך אנחנו מגלים לצרכנים החילונים כמה מהסודות שהמדיחים בתשובה החרדים היו שמחים לשמור חסויים. זה מרגיז את המדיחים בתשובה: אנחנו חושפים את הפגמים בסחורה שהם מנסים למכור.

אתר חופש - לוגו
אתר חופש.
מספק מידע על מה שמאחורי הפרסומות לדת.


כמו תמיד, היצרן מצוייד בתקציבי פירסום ענקיים ובארגונים גדולים של אנשי מכירות. כמו תמיד, ארגוני הצרכנים הם קטנים, דלים באמצעים ונעזרים בעיקר באינטרנט. כאן התקציב הוא ממשלתי ברובו: אנחנו, החילונים, מממנים את המדיחים בתשובה. אנשי המכירות הם המחזירים בתשובה, ועוזרים להם אנשי אירגון, תולי מודעות ורבים אחרים.

סמל הגולגולת
סמל הגולגולת.
חובה לסמן בו חומרים מסוכנים.
כיום אין חובה מקבילה לסימון של רעיונות מסוכנים.


ארגוני הצרכנים בארץ הם 'חופש' ו-'דעת אמת' - שני גופים קטנים, דלים בתקציב, מבוססים על מתנדבים העובדים לפרנסתם במקומות אחרים. כמו תמיד - המפרסמים הגדולים מפחדים מארגוני הצרכנים הקטנים: האמת מפחידה את מי שמבסס את מכירותיו על מידע א-סימטרי. חשוב לכל צרכן של רעיונות להיות צרכן מתוחכם - לדעת לא פחות מאיש המכירות אשר דוחף לו מוצרים לקויים ופגומים בעזרת סיפורים מופלאים.



חברים ב- עוצב על ידי