אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > במות חופש  לגירסת הדפסה     

במת חופש - במת חופש - במת חופש
גליון מספר 143
האם למדינה יש זכות לומר לאדם את מי לאהוב ועם מי להקים בית?


האם למדינה יש זכות לומר לאדם את מי לאהוב ועם מי להקים בית? האם מותר לה בכלל לעשות זאת?

התשובה שלי לכך היא נחרצת ואינה משתמעת לשני פנים: לא!!! אין למדינה זכות לומר לאזרח את מי לאהוב! אסור לה לעשות זאת, ועל אחת כמה וכמה אם חשוב לה להישאר מדינה דמוקרטית.

לצערנו, במדינת ישראל מכירים כיום רק בזכותו של האדם המאמין האורתודוקסי להתחתן עלפי השקפת עולמו. האדם החופשי איננו יכול להתחתן כפי שהיה רוצה גם אם הוא האזרח הכי נאמן, גם אם נלחם למען המדינה ושילם מסים כדת וכדין, וגם הוא ציוני מבטן ולידה. זאת, בעוד שידידו יכול להשתמט מהצבא ולא לעבוד ואף לגנות את "המדינה הציונית", אבל עדיין הוא יכול להתחתן לפי השקפת עולמו.

גם היהודי המאמין הרפורמי והקונסרבטיבי אינם יכולים להתחתן בישראל לפי השקפת עולמם, חרף העובדה שאלו רוב בניה ובנותיה של היהדות הדתית בעולם. ומלבד האדם החופשי הרפורמי והקונסרבטיבי שלא יכולים להתחתן כיום בישראל לפי השקפתם, ישנם עוד מאות אלפי אזרחים שחיים בישראל כאזרחים לכל דבר מתוקף חוק השבות ואינם יכולים להינשא וישנם גם "פסולי חיתון" ואחרים.

רק אדם חצוף, חסר רגישות וצבוע יכול לבוא ולומר לאנשים שאוהבים זה את זה, "לא, אני לא אתן לכם להתחתן לפי תפיסת עולמכם למרות שאתם אנשים בשר ודם כמוני". רק אדם חצוף, חסר רגישות וצבוע יכול לבוא ולהגיד לאזרחים שומרי חוק ששירתו בצבא ומשלמים מסים אתם בעיני אזרחים סוג ב', אני לא אאפשר לכם להתחתן פה בצורה מכובדת בתוך המשפחה שלכם ובין חבריכם הרוצים להשתתף בשמחתכם אלא אי שם בחו"ל, מה שיגרום לכם להוצאות רבות, ומה שיגרום לזה שרבים מיקיריכם לא יוכלו להשתתף בשמחתכם.

ואני שואל אתכם האם זה נשמע לכם צודק?
האם זה נשמע לכם הגון והגיוני לשלול מהאוהבים להינשא לבחיר לבם?
לי לא!!! ולציבור רחב הולך וגדל גם כן לא!!

ומה עם התבוללות ישאל החצוף התורן, ובכן יש לי תשובה גם בשבילו:
יסכים איתי אדוני כי התבוללות רבה מאוד דווקא יש בתפוצות. ועוד יסכים איתי כי המציאות מראה שככל שהמצב הכלכלי בישראל רע יותר והמצב החברתי בישראל רע יותר והמצב של חירות הפרט רע יותר והכפייה הדתית מורגשת יותר, יותר יהודים רבים מוצאים עצמם יורדים מהארץ או מביעים נכונות לרדת מהארץ. דווקא צמצום הכפייה הדתית ושיוויון הזכויות והחובות הוא שייתן מענה נכון יותר לתופעה על-ידי שיביא לעליה של בני העם היהודי לארץ במקום לגרום לירידה.

אני מקווה שדברי לא נופלים על אוזניים אטומות.

בכבוד רב,
רונן,
אדם חופשי ציוני שאוהב את ישראל ורוצה להתחתן בבוא היום כיאה להשקפת עולמו.


חופש


פברואר 2003




חברים ב- עוצב על ידי