אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

אתר חופש קורא לרב לאו להתנצל

לפני מספר ימים התקיים בפולין "מצעד החיים", בהשתתפותם של אלפי אנשים, יהודים ולא-יהודים. בעצרת המרכזית של המצעד השתתפו גדולי עולם רבים, ובמקום הנורא ההוא, באושוויץ, נישאו נאומים.

נאום נרגש בפני הקהל הגדול ואמצעי התיקשורת, נישא מפיו של ישראל מאיר לאו, בעצמו ניצול שואה ולאחרונה גם הבחירה החדשה למשרת "רבה של תל אביב".

וכך אמר מר לאו בנאומו (במקור באנגלית) לאחר כשש דקות של נאום, כאשר הגיע לדבר על האנלוגיה שבין התנהגות בני האדם להתנהגותם של בעלי החיים מסיפור תיבת נח. ההדגשות הן במקור, של הנואם עצמו.

"... כי הם ידעו שיש בחוץ אויב משותף, המבול, המים. עלינו להתנהג כשורה, באופן נאה, בידידות. אחרת נח יזרוק אותנו החוצה למבול. אז הם הבינו ... האם אנחנו לא מבינים את מה שהבין הנחש? ... [וכאן מונה הנואם את הרעות החולות בעולם] ... כמו עוני, כמו פשע, כמו בורות, כמו אתיאיזם, כמו טרור, כמו אנטישמיות, כמו האטום, כמו סרטן, כמו איידס, ... האם לא הגיע הזמן שנבין כי עלינו לחיות ביחד?"

עומד לו בן אדם, נציג בכיר של מדינת ישראל, במקום ובזמן כה נוראים, ומוצא לנכון בדיוק כאן ועכשיו לרמוז רמז עבה לקהל שומעיו ולתיקשורת העולמית כולה: אתיאיזם הוא סרטן. אתיאיזם הוא פשע טרור ואנטישמיות. מי שחולק על האמונה העיוורת באלוהים, דעותיו וידיעותיו הן מחלה, איידס. כך הוא מכנה אותי, ואת רבים רבים מחברי, במהלך עצרת לזכר קרובי שניספו.

מעניין איך היה הנואם מרגיש לו באותו מעמד טעון רגשות היה מאן דהוא מחליף את המילה "אתיאיזם" במילה "יהדות". מן הסתם היה דורש ממנו התנצלות ואולי אף דורש להעבירו מתפקידו כ-"אחראי רוחני" על העיר הגדולה במדינת ישראל.

אתר חופש קורא לרב לאו להתנצל בפומבי על דבריו אלה.
אתר חופש קורא לכל מי שקשרים לו לנואם, להביא בפניו את קריאתנו זאת, ולהדגיש את פגיעתם ועלבונם של רבים.


קישורים נוספים:
מדור אתיאיזם ואמונה באתר חופש
http://www.hofesh.org.il/articles/articles.shtml?filterby=a&filterwith=think#logic
הגיגים אתיאיסטיים על לא כלום
http://www.hofesh.org.il/articles/god/al_lo_klum.html
מכתב לנשיא בוש (באנגלית)
http://www.positiveatheism.org/mail/eml9248.htm
אתיאיסטים אמריקאים התאחדו (באנגלית)
http://halogen.note.amherst.edu/~theindicator/articles.php?date=11212002&page=07


מאי 2005



חברים ב- עוצב על ידי