אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

כמה מילים על איינשטיין

ערך את הדף - אדם

חרדים רבים, מאלו שכותבים לאתר חופש (כן! יש רבים כאלה!), מנסים לתקוף את עמדתנו החילונית בטיעון כוזב, החוזר ונשנה: "גם איינשטיין היה דתי," או - "גם איינשטיין האמין באלוהים," כשבטענה זו הם מצפים ומקווים לערער את הבסיס המוצק עליו אנחנו ניצבים בחיי החופש שלנו. שכן, אם גדול המדענים האמין באלוהים (לכאורה) והיה דתי (כביכול) - מי ומה אנחנו, אנשי חופש הקטנים, שלא נלך "בעקבותיו" ונהפוך דתיים? אז בואו ותקראו את הקטע הבא, ותבינו את הכוח הדתי, שמאז ומעולם, ובכל הדתות, התבסס על "ראיות" ו"הוכחות" המוגדרות עורבא פרח, בדותות, חצאי אמת מהולים בשקרים מוחלטים, או סתם שקרים, כן - סתם שקרים:

איינשטיין
אלברט איינשטיין (1879-1955)
פיזיקאי יהודי, אבי תורת היחסות


לא תישא את שם א.א. לשווא...

מתוך כתב העת "מקום למחשבה בשער",
גליון מס' 11, ספטמבר 2000

מתפרסם באתר חופש בהיתר אדיב מאת מערכת כתב העת
כתובת המערכת: ת"ד 45190 ירושלים 91450
טלפון: 02-5879901/2 * טלפקס: 02-5879832
דואר אלקטרוני: galileol@netvision.net.il
הנתונים נכונים ליום פרסום מאמר זה.

"70% מבני האדם מאמינים בגלגול נשמות. אפילו איינשטיין האמין בגלגול נשמות."
(אלי ישי, ש"ס)

לאחר השיעור המאלף שקיבלנו מהרב עובדיה יוסף בעניין גלגול נשמות, הופיע מנהיג מפלגת ש"ס, אלי ישי, בטלוויזיה, ובין השאר נתלה באילן גבוה - באלברט איינשטיין, שלדבריו האמין גם הוא בגלגול נשמות. אין זו הפעם הראשונה שאיינשטיין מגויס כתנא מסייע לכל העולה על הדעת. כבר שמענו גם כי איינשטיין האמין באסטרולוגיה, ואמונתו הדתית היא מן הידועות... כיוון שמערכת "מקום למחשבה" אינה שולטת ברזי הספיריטואליזם ולא הצליחה לתקשר עם אלברט המנוח כדי לשאול לדעתו על כל מה שמייחסים לו, נאלצנו להסתפק בקטעים ממכתביו, כפי שמצאנו בספר Albert Einstein - The Human Side מאת Helen Dukas and Banesh Hoffmann‏, שיצא בהוצאת Princeton University Press ב-1979.

בתשובה למכתב שנשלח לו בפברואר 1921 ע"י אישה מווינה ובו שאלה לדעתו בדבר קיום הנשמה והמשכיותה לאחר המוות:

הנטייה המיסטית של זמננו, המראה את עצמה במיוחד בהתפשטות של מה שנקרא תאוזופיה וספיריטואליזם, היא עבורי לא יותר מאשר סימפטום של חולשה ובלבול. כיוון שחוויותינו הפנימיות מורכבות משחזור וצירוף של רשמים חושיים, המושג של נשמה ללא גוף נראה בעיניי ריק לגמרי מתוכן.

נרשם ע"י איינשטיין במדינת ניו יורק בשנת 1937:

גוף ונפש אינם דברים שונים, אלא שתי דרכים שונות של תפיסת אותו הדבר.

בתשובה למכתב בעל תוכן מיסיונרי ששלחה אליו כומר בפטיסטי ב-17.7.53, ובו שאלה אם חשב, אי פעם, על היחס שבין נשמתו הנצחית לבין בוראו:

אינני מאמין בנצחיות של הפרט, ואני רואה באתיקה עניין אנושי בלבד שאין שום אותוריטה [סמכות] על-אנושית עומדת מאחוריו.

בתשובה למכתב ששלח לו ב-22.3.54 אדם שהגדיר עצמו כאתאיסט ובו הטיל ספק במהימנות מאמר שקרא על אמונותיו הדתיות של איינשטיין - איך הן מתיישבות עם הקטל של מיליוני אנשים מאמינים:

מה שקראת על אמונותיי הדתיות היה, כמובן, שקר - שקר שחוזרים עליו באופן שיטתי. אינני מאמין בהשגחה פרטית ומעולם לא הכחשתי זאת, אלא הבעתי את זה בבהירות. אם יש בי משהו שניתן לכנותו דתי, זוהי ההערצה הבלתי מוגבלת למבנה העולם, ככל שהמדע שלנו יכול לגלותו.

חופש - מאמרים

ראו מאמר המשך

 


אוקטובר 2000



חברים ב- עוצב על ידי