אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות ספרי קודש תרומה English
הספר: ויברא האדם את אלוהים בצלמו

הם מ-פ-ח-ד-י-ם !!!

סייברדין

הערה: מאמר זה נכתב לפני זמן רב, בתגובה למאמר שפורסם באתר אינטרנט שכבר אינו קיים. בהתאם לכך (ומסיבות נוספות), עבר המאמר שכתוב וקוצר מעט. (המחבר, מאי 03')

אתר התעמולה החרדי "מנוף" פרסם מאמר בגנות דארווין, "מוצא המינים" והאבולוציה, רצוף כולו שקרים, דמגוגיה, פרשנות מוטעית והטעייה מכוונת; מאמר שהוא תוצר של פחד. המחב"תים משקשקים בכל פעם שתורת האבולוציה מוזכרת, וזאת מסיבה פשוטה שאסביר אחר כך. אך ראשית, עלי לקטול אחד-אחד את כל ההבלים שנרשמו שם.

Darwin צ'רלס דרווין
(1809-1882)

חוקר טבע בריטי;
הוגה רעיון התפתחותם של כל היצורים החיים
באמצעות ברירה טבעית.
ב-1859 פירסם את ספרו המפורסם "מוצא המינים".

דעותיו עוררו מחלוקת חריפה,
שכן עמדו בסתירה לסיפור הבריאה התנ"כי.

הביקורת

נתחיל בהתחלה. המחבר טוען, שדארווין עצמו הודה שביסס את טענותיו על השערות וניחושים. אז מה? זה גם מה שהפיזיקאים עושים כשהם ממציאים תיאוריה חדשה. צריך להסתכל על התוצאות וההוכחות שהתגלו בשטח, לא על ההשערות הראשוניות! הכנסייה הייתה צולבת את דארווין אם הוא לא היה מצטנע, ובכלל מה הוא רוצה, שדארווין יגיד שיש לו את האמת הסופית והמוחלטת כמו שהמחב"תים צועקים תמיד? אף מדען אמיתי לא עושה את זה. שנית, מאז ועד היום (140 שנה) הצטברו עדויות אמיתיות ומוכחות לאבולוציה שלא היו בידי דארווין. כמו שהחרדים לא הולכים לפי התנ"ך כלשונו אלא לפי ההלכה, ככה הביולוגיה היום לא הולכת לפי דארווין אלא לפי מפתחיו.

המאמר טוען גם שדארווין לא ביסס את דבריו על תורשה וגיאולוגיה. קודם כל, הוא כן דיבר על תורשה - הרי זה כל הרעיון. זה שהוא לא הכיר את עניין הגנים לא מוכיח שהוא טועה - להיפך. ברגע שגילו את הגנים הבינו שהם אלו שמאפשרים את קיום עצם המנגנון הדארוויני! ולגבי גיאולוגיה: מדע הגאולוגיה באמת לא מושלם ולוקה בבעיות חמורות (רק אחוז זעיר של בעלי החיים מתאבנים כמו שצריך), לא כל שכן בזמנו של דארווין. ההוכחות האמיתיות לאבולוציה לא קשורות בכלל למאובנים, תוציאו את זה מהראש.

הכותב עוד שואל איך זה שאם רק ה"חזקים" שורדים, בכל זאת יש יצורים "חלשים" (פרפרים, תולעים וכו'). ובכן, אפשר למצוא תשובה אפילו ברמה השטחית ביותר: אם לא היו יצורים "חלשים", לא היה ל"חזקים" מה לאכול והם היו מתים! איזה בורות מרהיבה צריך בשביל לשאול שאלה שכזו! ואחר כך הוא מעיז לטעון שצריך רק להסתכל בעולם הפלאי שלנו בעיניים לא מדעיות ולהבין שהוא תוצר של יוצר אינטליגנטי. בעיניים לא מדעיות, בואו וניזכר, כדור הארץ שטוח ושהשמש מסתובבת סביבו. ועוד יש למחבר החוצפה לומר שגם אם העולם היה קיים 500 מיליארד שנה זה לא היה מספיק ליצירת היופי הזה. מאיפה הוא יודע?

נוסטלגיה

ככל שקראתי הלאה, הבנתי שכבר ראיתי את זה בעבר. ואכן השורה האחרונה איששה את תחושתי. זה המאמר של מנחם בן, מבקר הספרות, בעיתון של "ידיעות תקשורת" מה- 24.4.98 (בעיתון תל-אביב. בעיתון המקומי שלי זה הופיע 5 ימים מאוחר יותר). נזכרתי שכבר אז כתבתי תגובה נזעמת לעיתון אך היא לא פורסמה. והרי היא לפניכם:

הדאווין של מנחם בן
(בתגובה לכתבה "הדאווין של דארווין" מה- 29.4.98)

מנחם בן מנסה בגסות לקטול במחי-עט את אחת העובדות החשובות והמבוססות ביותר במדע המודרני. התיאוריה האבולוציונית המודרנית אינה שוללת את דארווין, כפי שהוא מנסה להציג זאת, אלא מפתחת, מרחיבה ומשלימה אותו בעזרת ידע מצטבר שלא היה נגיש לפני 140 שנה.

רוב ביקורתו היא בעצם הצגת דעותיו-שלו על החיים ונגד דארווין. אני מניח שמר בן לא קרא את הספר בעיון, שאחרת לא היה גולש לאווילות של החלפת "הישרדות המתאימים" ב-"הישרדות החזקים". אילו נכחדו המינים "החלשים", כפי שהוא מכנה אותם, מה היו אוכלים ה"חזקים"? המושגים "שרשרת המזון" ו"האיזון הטבעי" נעלמו כנראה מעיניו, ולתיקון המצב אני מפנה אותו חזרה לעמודים 46-49 בספר.

אם דארווין כותב תוך הסתייגויות מרובות, הרי זה מתוך צניעות וזהירות מדעית, תכונות שמר בן אינו מתברך בהן. רעיונותיו של דארווין היו תיאורטיים, בוודאי, משום שקשה לצפות בתהליך האבולוציה במעבדה; אך בניגוד לדארווין, מר בן אינו מביא כל עדות, ולו מזערית, שתתמוך בדבריו, פרט לציטוט שני אנשי רוח שעם כל הכבוד, קשריהם עם מדע הביולוגיה מפוקפקים, ושניהם נפטרו לפני שיכלו לקרא את "מוצא המינים"...

כל אחד רשאי, אמנם, להביע את דעותיו, אך המילון מגדיר "תרבות" גם כנימוס ודרך-ארץ ועל כן, לדעתי, זהו ביזיון שאדם יכתוב במדור תרבות כפי שכתב מנחם בן.

Darwin

למה הם מ-פ-ח-ד-י-ם ?

פשוט. האבולוציה מוכיחה שהאדם מקורו בקוף (זה לא אומר שהוא עצמו קוף, זה אומר שהוא מין נפרד שמוצאו מהקוף). האבולוציה מסבירה, כמעט אחד לאחד, את כל היופי והסדר בעולם החי. מי שיבין באמת את עקרונות האבולוציה, לעולם לא יוכל עוד ליפול קרבן לשטיפות המוח וההוכחות השקריות של הדתיים הנוגעות לנושאים אלה. אדם חרדי שיקלוט ברצינות את הרעיון של אבולוציה יהיה חייב להפסיק להאמין בדברים רבים שסיפרו לו מאז ילדותו, והוא עלול, לא עלינו, להתחיל לפקפק גם בדברים אחרים.

לכן המחב"תים רועדים ומרשים לעצמם ללכלך על דארווין בלי שתהיה להם שום תמיכה בדבריהם. אם האבולוציה תצליח לכבוש לא רק את הקהילה המדעית אלא גם את הציבור הרחב, זה יהיה הסוף של המיסיונריות היהודית כפי שאנחנו מכירים אותה. מכירים את המצב בו אדם נתפס בשקר או בטעות רצינית? יש שתי אפשרויות: או שיודה ששגה, יתנצל וישתוק, או שיתחיל להלחם ולקשקש ולצעוק שהוא כן צודק ושאף אחד לא מבין אותו ושכל האחרים טיפשים. נחשו באיזו דרך בחרו מחב"תינו.

הערה לחילונים : הטיעון הכי נפוץ של דתיים כנגד האבולוציה הוא שמעולם לא נצפו יצירות של מינים חדשים, בטבע או במעבדה. זה שקר! דברים כאלו נצפו גם בטבע וגם במעבדה. אם אתם רוצים הוכחות, לכו ל:

הדף הוא אמנם ארוך, באנגלית ומשתמש במונחים ושמות ביולוגיים מורכבים, אך אף אחד לא אמר שהחיים קלים. ואולי בגלל סיבות אלו לא הצליחו המחב"תים להבין מה שכתוב שם?

יוני 2003