אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

מהם "מוסדות ציבור" ולמי מגיע תמיכה?

שמישהו יסביר לנו

ראשית, קרדיט: את המידע הראשוני שהוביל למחקרון קצר זה ראינו בפייסבוק בדף התמונות של "ישראל חופשית". ועכשיו לעניין עצמו: יצא לכם לשלוח פיס או לוטו? מן הסתם כן. גם לנו. אז נכנסנו לאתר האינטרנט של "מפעל הפיס". לחצנו למעלה על "לוטו" ואז מתחתיו על "הנחיות כלליות ותקנון", והגענו לדף הזה. בצד שמאל של הדף, תחת הכותרת "תקנון ההגרלה" מופיע קישור לקובץ שכותרתו "ילקוט פרסומים 5920" - לחצנו עליו.

במסמך שפתח לנו מפעל הפיס מופיעה רשימה בת 6 דפים (בפונט/גופן קטן) של "מוסדות ציבור" אשר אושרה להם תמיכה במהלך המחצית השניה של שנת 2008 בידי משרד הרווחה, בציון סכום התמיכה שאושר לכל מוסד. התחלנו לספור והתייאשנו באמצע, כ-200 "מוסדות ציבור" שונים, כל אחד קיבל אלפי עד מאות-אלפי ש"ח, סה"כ מעל 30 מיליון ש"ח מכספנו.

מה הקשר ל"מפעל הפיס" ולהגרלת הלוטו לא בדיוק הבנו, אבל מאחר שאנו "ציבור" עניין אותנו מהם "מוסדות הציבור" שמקבלים את תמיכתנו. למי שלא פתח המסמך שלעיל, הנה קטע טיפוסי קטן מתוך רשימת "מוסדות הציבור":

מוסדות ציבור?

כפי שהבנתם היטב, "מוסדות ציבור" אליבא דמשרד הרווחה הינם רק מוסדות בהם מלמדים משנה וגמרא - כאלה העונים לשמות כגון "תומכי תמימים" או "אחרית הימים" או "עוד יוסף חי" (כדי שיהיה תקציב לכתוב את 'תורת המלך'? האם זהו אותו 'יוסף חי'?). ה"תמימים" הם בינתיים דווקא הציבור עצמו, שסובר אולי כי תחת הכותרת "תמיכה למוסדות ציבור" מסתתר משהו ערכי ושוויוני יותר.

האמת, בהתחלה חשבנו שאיזשהו Hacker מוכשר ניסה להשחיל חומרים משלו לאתר "מפעל הפיס". הדברים פשוט נראו הזויים מדי. אז נכנסנו לגוגל וחיפשנו "מוסדות ציבור מקבלי תמיכות בידי משרד הרווחה והשירותים החברתיים". מסתבר כנראה שמי שהוזה זה אולי אנחנו. הנה עוד רשימה חלקית של רשימות דומות:

ואם מישהו מכם יאיר את עינינו בדבר הקשר למפעל הפיס...


דצמבר 2010



חברים ב- עוצב על ידי