אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
הספר: ויברא האדם את אלוהים בצלמו
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

פני העם כפני הכדורגל

הקדמת המערכת: נישוק מזוזות והליכה לקברי "צדיקים" כבר הפכו אצלנו מזמן לתחליף מקובל לדרכי חיים מציאותיות. במקום ללמוד למבחן נדאג "למזוזה כשרה" בכיתה, ובמקום להתאמן למשחק הכדורגל, נלך אל המתים. אולי הם יעזרו לנו, במקום בו איננו יכולים לעזור לעצמנו.

המתים, כך מסתבר, לא כל כך מתרגשים מההמולה שסביב גוויותיהם. אולי בגלל שחלקם (כך אומרים החוקרים) בכלל אינם מי שמשווקי-הטיולים אליהם אומרים שהם. אולי בגלל שהם כועסים על הצבועים שבאים לבקש מהם שער בשבת קודש. ואולי בגלל שהם... מתים. כתבות בנושא כבר הופיעו בעבר בעיתונות המקומית, ורק בחודש האחרון נתבשרנו על עוד קבוצת כדורגל מהמובילות בארץ, שהמירה אימונים ומציאות בפולחני וודו מעין אלה, וזכתה מהצדיקים המתים להפסד רביעי רצוף.

המכתב המצורף נראה אולי משעשע, אבל ביסודו הוא דן בנושא עצוב מאד.



לכבוד 7.9.04
חברת הכנסת לימור ליבנת
שרת החינוך התרבות והספורט
י ר ו ש ל י ם

ג.נ.מ,

הנדון: התאחדות לכדורגל ישראל -
בקשת ברכה והצלחה מהרב מלובביץ'

הנני מתכבדת לפנות לכב' בדברים כדלהלן:

1.

בגיליון הספורט של עיתון ידיעות אחרונות מיום 7-9-04 נדהמנו לקרא העתק ממכתבו של יו"ר הנהלת התאחדות לכדורגל בישראל - מר איצ'יה מנחם , אשר במכתב רשמי - ע"ג נייר התאחדות לכדורגל, פנה לרבי מלובביץ' (אשר נפח נשמתו לפני מספר שנים) בבקשה לברכה להצלחה במוקדמות גביע העולם במשחקים מול צרפת, אירלנד, שוויץ וקפריסין (לא להאמין שפורטו במכתב למנוח המדינות עימם תשחק הנבחרת !!!!!!!).


2.


כמו כן, רושם יו"ר ההתאחדות במכתבו, כי ההתאחדות מקבלת על עצמה לפרסם בשילוט את הרבי מלובביץ' "מלך המשיח" (שכאמור טמון באדמה מזה שנים) במשחקי הנבחרת שיתקיימו באיצטדיון ברמת גן.

המכתב חתום באימרה: "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד"


3.

קראנו ולא האמנו למראה עינינו.

4.

אם הפניה ל"מלך המשיח" המנוח היתה נעשית באופן פרטי ולא ע"י ההתאחדות לכדורגל אזי לא היו לנו כל תלונות - שהרי כל אדם חופשי לעשות את אשר הוא מאמין בו (גם אם הדבר מוזר) ובלבד שאין בכך פגיעה או עבירה על החוק.

5.

אולם - לא כך הוא הדבר הפעם. הפניה לא נעשתה באופן פרטי ע"י מר איצ'יה מנחם, אלא בשם התאחדות לכדורגל וע"ג נייר רשמי של ההתאחדות שהנ"ל עומד בראש הנהלתו.

6.

היינו מבקשים לדעת אם במהלכים נוספים של הנבחרת, הממומנת רובה ככולה מכספי הציבור - ובכלל זה מכספי המשרד שכב' עומדת בראשו, נעשית פניה דומה לכל מיני בר מינן, מחלקי קמעות או מים קדושים וכו' - במידה וכך הוא הדבר - האם מפורסם מכרז בין אותם בעלי אוב, מכשפים, קוסמים ונפטרים.

7.

כמו כן, לפי מיטב ידיעתנו, עלות פרסום באיצטדיון בעת קיום משחקי הנבחרת עולה ממון רב אשר מועבר לטובת ההתאחדות ולמטרותיה - מטרות ספורט וחינוך.

מאד היינו מבקשים לדעת הכיצד מוותרת התאחדות לכדורגל על סכומים נכבדים אלו להאדרת שם המת והאם היא מוכנה באותה הקלות לוותר אף לפרסומים אחרים (יש באמתחתנו מספר הצעות מעניינות של מתים אחרים או לחילופין עמותות אשר פועלות לטובת הציבור).


8.

אנו פונים אליך בבקשה להפעיל סמכותך כעומדת בראש משרד החינוך התרבות והספורט על מנת לעצור מבעוד מועד את הביזיון הפומבי של מדינת ישראל ונבחרת הכדורגל הלאומית - לחילופין, לקזז מהקצבות משרדך להתאחדות לכדורגל את הסכומים אשר היו אמורים להכנס לקופתה אם השלטים הללו היו נמכרים לגופים מסחריים תמורת ממון.

9.

נודה להתיחסותך.

בכבוד רב ובברכה


שרון אביגד, עו"ד מר אמיל מנור
חברת מועצת עירית חולון חבר מועצת שינוי
חברת מועצת שינוי


ינואר 2005



חברים ב- עוצב על ידי