הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

יין ישמח לבב אנוש

פרק ה' - שם הרי גולן

מאת: ניצן

ראה:
פרק א' - על יינות ועל כשרות
פרק ב' - גם כחול-לבן וגם נטול הגבלות ופיקוחים
פרק ג' - חלוצים בין ההרים
פרק ד' - מהכרמל לעמקים

הפעם ניצלנו את האביב כדי לתייר ב-"ארץ היין" - זהו אחד מהשמות החדשים להם זכה אזור רמת הגולן, ולא בכדי. הוסיפו על כך את הנוף הצבעוני הייחודי לתקופה זו של האביב, וקבלו את כל הסיבות לבילוי אמיתי של סוף שבוע.

את סיורנו פתחנו בשני יקבים הממוקמים במושב קדמת צבי שליד קצרין. יקב בזלת הגולן מתהדר דווקא בכשרות, על כל המשתמע מכך, ועל כן - למרות האווירה הנעימה והמקום הנאה, סיכמנו בו את ביקורנו מבלי לרכוש את תוצרתו.

את אסף קדם פגשנו ביקב החדש שלו (ראו גם כאן) במרחק לא רב משם. אסף, כך מסתבר, מוכר את מרבית תוצרתו לחו"ל (כי מציון תצא סחורה?), ובכל זאת נשאר לו בקבוק אחד של קברנה סוביניון 2004 רזרב למכור לנו (טעים, אבל קצת יקר: 150 ש"ח). כדרך אגב, "נתקלנו" בליקר הרימונים של אסף, ומיד קנינו שני בקבוקים נוספים.

את ערב סוף השבוע בילינו בטיילת של טבריה, או יותר נכון - בגוייה שנותרה ממנה. לא כך זכרנו את המקום מביקורים בשנים קודמות, חשוך, סגור ברובו ועלוב למדי.

יקב "שאטו גולן" הוא אולי הפנינה האמיתית של רמת הגולן. המקום, שנבנה במיוחד מנקודת מבט תיירותית (ואף מעורר עקב כך מחלוקת לעיתים בקרב אוהבי המבנים והבקבוקים האותנטיים), מציג גם יינות שהיו מעולים לטעמנו, וגם מקום מעניין לסיורים, שניתן לתאם בו גם אירועים. מומלץ לתאם ביקורים מראש.

 
יקב "שאטו גולן"

סיימנו את סיורנו זה ביקב, אשר אם איננו טועים הינו הצפוני ביותר (ואולי גם הגבוה ביותר) בישראל: יקב הר אודם. המקום, שהוקם ע"י משפחת אלפסי, נושק למרגלות החרמון ומציג יינות קברנה סובניון ומרלו נהדרים, וגם יינות בסגנון פורט וגבינות מעניינות ביותר מחלב צאן ותאו.


יקב "הר אודם"

נציין שתקופה לאחר כתיבת הסיכום שלעיל, קיבל עליו יקב הר אודם השגחת כשרות והפך גם הוא ליקב כשר.

מהרו וסעו, כל עוד האביב איתנו!


מרץ 2007