אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

אני אזאוסיסט

מאת: ניצן

הרבה דברים אני לא.

אני לא אמן. רוב נסיונותי לצייר או לפסל משהו העלו במקרה הטוב חיוך על פניהם של יודעי דבר. אני לא בשלן טוב - בדרך כלל לא מומלץ לבנות על יצירות קולינריות שלי לארוחה משפחתית. אני גם לא מומחה מי-יודע-מה לתרבות סינית עתיקה.

יש אמנים רבים וטובים ממני, ואכן הם זוכים - בצדק - לכינוי "אמן". רוקחי מזון טובים ממני מתהדרים בתואר "טבח" או "שף", או סתם "בשלן" (והסליחה עם בנות המין היפה על השימוש הנפוץ בלשון זכר, מטעמי נוחות). מומחים לתרבות סינית עתיקה... נו, להם קוראים פעמים רבות (איזו הפתעה) "מומחה לתרבות סינית עתיקה". וכך הלאה, איש על פי תכונותיו וידיעותיו יכונה.

גם על פי אמונותיו יכונה אדם. המאמינים שישוע הלך על המים מכונים לרוב "נוצרים". את המאמינים שמוחמד רכב על סוס לשמים נהוג לכנות "מוסלמים". הדוגלים בשיוויון זכויות ובשלטון הנקבע על ידי העם - הם פעמים רבות "דמוקרטים".

יהיה זה נכון לומר שאני "לא אמן" או "לא נוצרי", אבל אם יידרש מאן דהוא לתאר את ה"רזומה" שלי או את תכונותי הבולטות, בוודאי לא ישתמש בכינוי "לא אמן" כדי לאפיין את תכונותי. מעולם גם לא הצגתי את עצמי כ"לא מומחה לתרבות סינית עתיקה", ולא מעט גבות היו מורמות לו הייתי נוהג כך.

מתוך מגוון הגיבורים הספרותיים העולמיים שמעולם לא יצאו מגבולות הנייר, איש לא כינה אותי מעולם "לא מאמין בפינוקיו" או "א-פינוקיואיסט", על כך שלא חשבתי על האפשרות שמא יש איזה פינוקיו אמיתי אי שם. מעולם גם לא חשבתי לתאר את עצמי כ"אגוליבריסט" לכבודו של הסופר הידוע ג'ונתן סוויפט. גם "א-ערפדיסט" לא כוניתי מעולם, למרות שברור לי כשמש מקומם הדמיוני של דרקולה וחבר מרעיו, נו באמת.

והנה לא מעט ממכרי מתעקשים בתוקף לכנות אותי "אתיאיסט", לא רק אותי - את רבים וטובים מבני המין האנושי, על כך שאינם מאמינים שהדמות הספרותית העתיקה של 'אלוהים' קיימת באמת מחוץ לסיפור. מה נסגר?

אני גם לא מאמין בקיומו של האל 'זאוס' מחוץ לסיפור. אז אני יודע מה אני. אני אזאוסיסט.

זאוס

 


דצמבר 2016



חברים ב- עוצב על ידי