הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

מה קורה בבסיסי צה"ל...

רן בר-זיק

כניסת חרדים למחנות

בהרבה מחנות בצה"ל, נכנסים לעיתים חרדים בשבתות במסווה של "השלמת מניין", בעצם, מטרתם היא להקים את החיילים המסכנים והמדוכאים שנשארו בשבת ולגרור אותם (בשש בבוקר! בשבת!), בעודם חצי ישנים ומעולפים למחצה אל בית הכנסת הצבאי והזנוח. לשים עליהם כיפות צבאיות מאובקות ולהכריח אותם לשנן פסוקים עתיקים. עד שאני הגעתי, אף אחד לא פצה פה וצפצף, מקסימום היו צועקים עליהם ("אל תעירו אותי! אני ישן!").

כשאני הגעתי למפקדת מפח"ש ונתקלתי לראשונה בתופעה הזו, נדהמתי. פנייתי למפקד הבסיס הניבה תגובה לקונית בלשון: "ככה זה נהוג". אך כניסה של אברכים שלא עברו שירות בטחוני למחנה שבו יש סודות מסווגים במיוחד נראתה לי תמוהה. מכתב אנונימי ששיגרתי ליחב"ש סידר את הבעיה - ביקורי החרדים נפסקו. יש לי חבר (שלא אפרט כאן את שמו כי הוא עדיין מתייסר תחת עולו של השירות הצבאי) שגם נתקל בתופעה דומה, אך הוא בחר לשלוח מכתב לראש אכ"א, לרמטכ"ל וסגן הרמטכ"ל. יש לציין, שהביקורים נפסקו במיידי.

 

וטיפ למי שהגיע עד הלום:

"בוא אחי! תעשה מצווה"

כל חייל שנוסע לו ברחבי הארץ נתקל בחב"דניקים החביבים שמבקשים ממך להניח תפילין/ להתפלל/ לברך על ארבעת המינים/ לשחוט טלה ושאר ירקות... טוב, אחרי הפעם ה- 453 שמבקשים ממך לעשות כל מיני טקסי דת משונים אתה כבר מתעצבן... אין דאגה חייל חביב! יש פתרון אידיאלי ומשעשע למצב זה, הגד בקול נמוך: "אני שומרוני" ותראה איך הם נמלטים בבהלה מסביבתך הקרובה.

כדאי לכם לפרסם את זה, אני מקווה שזה יעזור לחיילים אחרים....


דצמבר 1998