הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

המאבק לחופש מדת והמאבק לחיים במדינה בכלל

אתר חופש והמלחמה במחבלים

בצפון הארץ משתוללת מלחמה, אנשים נהרגים ונפצעים, בתים ומבני תעשיה נהרסים, ערים שלימות מצויות בכוננות ספיגה של טילים, ואתר חופש מעלה על במתו בעיות ונושאים מתחום האקטואליה שלכאורה איננה אקטואלית עוד, כמו מאבקם הצודק של ההומוסקסואלים והלסביות (אתמול), או עמדת חופש ביחס לתנ"ך (מחר).

לכאורה זה אבסורד, כביכול העדר רגישות או ראייה חד-כיוונית צרה ואנוכית. לכאורה, ורק לכאורה.

חופש

המלחמה בה שרויה ישראל היום איננה המלחמה הראשונה, והלוואי ותהיה האחרונה. היא מנוהלת ומטופלת בידי צוות לאומי, שזה תפקידו וזה ייעודו. אלא שאלו אינם כל יעדיה ובעיותיה של החברה בישראל. לחברה הישראלית יש בעיות רבות נוספות, בתחומי הכלכלה, הבריאות, החינוך, החברה ועוד, שאין זה נכון לנעול אותם במחסן עד יעבור זעם, ולא להמשיך לטפל בהם, בכולם, במסירות וביעילות.

אתר חופש, כבמה היחידה מסוגה הנאבקת יום יום, ללא הרף, למען חופש האדם והאזרח מהדת ומהכפייה שהיא כופה על כלל אזרחי המדינה, לא יחדל ממאבקו זה ללא קשר למאבקה הצודק של המדינה על זכותה לחיות כמדינה חופשית. זהו אותו החופש מזוויות שונות ובמשמעויות שונות, וכמובן בתוצאות שונות, אבל זהו חופש, ובתחום החשוב לנו, גם אם אין מדובר בחיים ובמוות, נמשיך לפעול.

חופש

מעל במה זו שולח אתר חופש את תנחומיו למשפחות ההרוגים, את איחולי ההחלמה לפצועים, את תקוותו הגדולה למשפחות החטופים שיחזרו מהר הביתה, ובשלום, ואת תודתו שאין לה מילים לחיילי צה"ל ולמפקדיהם, שיצליחו במשימתם ויחזרו כולם הביתה שלמים ובריאים.


יולי 2006