אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

משרד החינוך נרדם בשמירה - פדופיליה ואינטרנט

מאת: לאה גרינפטר גולד - יו"ר מכון תודעה

לאחרונה נודע שהסרט "פיית השיניים" שעשה שחף שמואלי, כתלמיד ביה"ס תלמה ילין כפרוייקט גם בי"א וגם בי"ב , ואשר נבחר להשתתף בפסטיבל סרטים של משרד החינוך בהרצליה, נפסל בתואנה שמשרד החינוך אינו רוצה לפגוע ברגשות הדתיים.

זו לא פעם ראשונה שמשרד החינוך וועדת החינוך בכנסת שמים רגליים למי שמעוניין להעלות נושא חשוב, ושהינו טאבו לדיון בפני אלה שחשופים לפגיעה בם עצמם.

תכניות רבות שוכבות זה שנים במגרות משרד החינוך, שאמורות להעלות בפני התלמידים, כיצד להיזהר מהאינטרנט, מהצ'אטים, ומפדופילים שמסתובבים ברשת כמו גם קרוב קרוב אליהם בין המחנכים אותם והמגדלים אותם.

אם משרד החינוך מתעלם מהתכניות, לפחות שיאפשר לתלמידים להתבטא ולהעלות את הנושא כפי שהם מבינים אותו ביצירותיהם - כמו שעשה גם שחף שמואלי בסרט המדהים והרגיש שלו.

בושה שמשרד החינוך מתקפל מול רגשות הדתיים. למה, האם המגזר הדתי והחרדי פתר את כל הבעיות שלו בתחום של פגיעות מיניות בילדיו?

בושה עוד יותר גדולה שזה קורה דווקא בהרצליה, שבה ראש העיר הראשונה, יעל גרמן, חקקה על דגלה את הרצון להעלות את הנושאים הבעייתיים כמו אלימות נגד נשים וטיפול מאסיבי בנכים.

נושא הפורנוגרפיה והגישה אליה של הנוער שלנו נמצא עמוק עמוק מתחת לשטיח, ואין פוצה פה. אפילו כאשר האינטרפול דרך ה-FBI פונה למדינת ישראל בבקשה לעצור פדופילים שידועים כחלק מרשת בינלאומית שמחזיקה פורנוגרפיית ילדים, וכנראה גם מפעילה מלכודות דרך צ'אטים באינטרנט לנוער - במדינת ישראל החוק היחיד שקיים נגד זה הינו סעיף 214ב3 לחוק העונשין, שקובע כי מחזיק בחומר פורנוגרפיה של ילדים, ושאינו מחזיק בה בתום לב, יענש בשנת מאסר אחת. לאחרונה, בתיק פלילי 5174-06, נלחמה המדינה מול סניגורו של נאשם שניסה לבטל את החוק כאילו אינו חוקי. למזלנו כבוד השופט פלד מרדכי דחה את טענת הסניגור ואימץ את הוראת החוק. למה ללכת לבית משפט? שילך הסניגור למשרד החינוך - שם ימלאו אחר בקשתו בשמחה כי "אין לפגוע ברגשות הדתיים" וישאירו את הנושא עמוק עמוק בחשיכה, שאף אחד לא ייפגע ובוודאי לא אלה שנכנסים לאתרים של פורנוגרפית ילדים ופוגעים בנוער שלנו דרך הצ'אטים.

אני קוראת לפעולה נמרצת נגד משרד החינוך, על פגיעתו בחופש הביטוי של קבוצת יוצרים ואמנים צעירים, שסוף סוף שמה על המפה את המציאות העכשווית מבלי למצמץ, וקוראת לנו, לחברה הישראלית, להתמודד באומץ בתופעות האלו, לפתוח עיניים ולדון במצב.

בברכה,
לאה

הערת מערכת חופש: בנושא זה ראו גם הכתבה: הטומאה שבחדרי החדרים של החרדים.


ינואר 2007



חברים ב- עוצב על ידי