אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
תרמו לעמותת חופש
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

הטכניון: גם בארזים נפלה שלהבת

אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו איזובי קיר?
לויתן בחכה הועלה מה יעשו דגי רקק?
בנחל שוטף נפלה חכה מה יעשו מי גבים?

-- תלמוד בבלי, מסכת מועד קטן, דף כ"ה, עמוד ב'

 

הטכניון שבחיפה הוא המוסד האקדמי הוותיק בישראל במחקר הטכנולוגי. הוא מתמקד בהנדסה ובמדעים מדויקים והינו מוסד מוערך ביותר לא רק בארץ, כי אם בעולם כולו. וכך מתואר הטכניון באתר האינטרנט שלו עצמו:

"בוגרי הטכניון מהווים רוב בין המדענים והמהנדסים שלמדו במוסדות ישראליים. יותר מ-70% ממייסדי תעשיות ההיי-טק בישראל וממנהליהן הם בוגרי הטכניון. בשל התחכום וכושר ההמצאה המאפיינים את בוגרי הטכניון, ריכוז חברות הסטארט-אפ בישראל הוא הגבוה בעולם, להוציא את עמק הסיליקון בארצות הברית ..."

אולי דווקא בשל היותו מוסד בעל מוניטין, הפך הטכניון לאחרונה גם ליעד לפעילות דתית בעלת אופי ספק-כפייתי ולעיתים אף מיסיונרי, אשר פעמים רבות מסתתרת תחת הסיסמאות הרגילות של "מה רע בקצת יהדות". בשנים האחרונות שמענו מספר "רשמים" מכיוון הטכניון בנושאים אלה, ביניהם:

ארגון "אחוות אהרון" (ראו גם דף הארגונים להחזרה בתשובה) פועל בטכניון באופן גלוי (כולל מתוך אתר האינטרנט של הטכניון עצמו) ומצהיר על פעילויותיו. ממקורות שונים נמסר אפילו כי משרד דיקן הסטודנטים מתקצב פעילויות של "אחוות אהרון".

חשוב להבהיר: אין כל פסול בלימוד תכנים יהודיים במסגרת בה חפץ אדם כלשהו. הבעייה נוצרת כאשר מתערבבים תכניו פעילויותיו של מוסד טכנולוגי באופן מכוון בתכנים דתיים, עד כדי יצירת רושם כאילו תכנים אלה מהווים חלק "מהמורשת הטכנולוגית" של המוסד ובשמו, והשפעה שלילית בפועל על אירועים ופעילויות שונות. מלבד אותם רשמים המוזכרים לעיל, הובאו לידיעתנו ממקורות שונים גם המקרים הבאים שאירעו לאחרונה במסגרת הטכניון:

  • ידוע בטכניון כי רב הטכניון פעל בעבר למנוע פעילות חברתית של סטודנטים הומו-לסביים וערבים בקמפוס.
  • נודעו מקרים בהם הטכניון התנגד למתן מעונות נשואים לזוגות "ידועים בציבור" בגלל התנגדותו של רב הטכניון. דיקן הסטודנטים היפנה זוגות שאינם נשואים "כדת" לבקש את אישור הרב על מנת לקבל מעונות אלו והוא כמובן לא אישר זאת.
  • למרות פניות להנהלת הטכניון, אין עוד קבוצה חברתית הפועלת בקמפוס אשר נהנית כמו "אחוות אהרון" מאתר אינטרנט במסגרת אתר הטכניון, ובכלל זה אגודות הסטודנטים בטכניון.
  • על פי משרד הרב, בטכניון חל איסור להכניס/למכור/לסחור בסחורה בגבולות הטכניון שלא באישור או בהכשרת רב הטכניון. כך אפילו מכונות השתיה והסנדוויצ'ים חייבות להציג תעודת כשרות וכך נמנעת פעילות של סוחרים שהרב אינו מעוניין שיכנסו לקמפוס.

נשאלת כמובן השאלה: למה צריך "רב" לטכניון? האם יש מדריכים לחשבון דיפרנציאלי בישיבת פוניבז'? ומי מממן את משכורתו של אותו רב?

לאחרונה התפרסמה בעיתון הסטודנטים כתבה הטוענת נגד האבולוציה ובעד בריאתנות. בטכניון!! מתוך חשש לפגיעה בשמו הטוב ובמוניטין שלו, אנו מפנים את ראשי הטכניון לעיון בהצהרת הפאנל הבין-אקדמי לגבי לימוד האבולוציה.


אבולוציה בטכניון

וכדי לסבר את העין, הנה עוד מספר תמונות שהגיעו מהמוסד ש-"יותר מ-70% ממייסדי תעשיות ההיי-טק בישראל וממנהליהן הם בוגריו":


פיקוח של הטכניון על שיעורי יהדות? לא ולא!


לאט לאט הטכניון לומד...


"קירוב לבבות"... נשמע לכם מוכר?


הסטודנטים בטכניון "מתחזקים"


הנה הבריכה הולכת בעקבות חדר הכושר - מה הלאה? חדרי ההרצאות?


מסיבה בטכניון בתקופת בין המצרים? הכחשת שואה!


מעכשיו לא נעשה בטכניון מבחנים בחול המועד


אנו החתומים מטה, אתר חופש, באים להצהיר שאנו חרדים לגורל הטכניון


מתי "חופש" ינהלו רב-שיח באולמן 300?


בס"ד ידעתם שיש "מדרשה לבנות" בטכניון?... אחריות וענווה בתשובה...
(אתר האינטרנט של "המדרשה" כמובן במסגרת אתר הטכניון)


אם במאה שערים יפיצו טכנולוגיה 10% ממה שמפיצים "יהדות" בטכניון, דיינו


הטכניון: תפילות, שיעורי תורה, סעודות שבת, רבנים גאונים


גילויים חדשים בטכניון... לא כאלה שיזכו אותך בנובל


מרץ 2009



חברים ב- עוצב על ידי