הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

קריאה לשרת החינוך להצלת החינוך

לאור מאמרו של נחמיה שטרסלר בהארץ - "תמיר וסאטמר, יד ביד" - שלחה עמותת "חופש" את המכתב הבא לשרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר:

לכ'
שרת החינוך ח"כ פרופ' יולי תמיר
[פרטי כתובת]

הנדון: פטור לתלמידי הזרם העצמאי מתוכנית הליבה

פרופסור תמיר נכבדה,

קראנו בתדהמה ובצער רב בטורו של נחמיה שטרסלר ב"הארץ" היום, על כך שנתת לתלמידי ה"ישיבות הקטנות" פטור מלימוד מקצועות הליבה.

לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תממן את חינוכם של תלמידים אזרחי המדינה לערכים שהם במהותם סותרים עת ערכי היסוד של המדינה, ולתכנים החסרים את העיקר הדרוש להשתלבות בחברה ובשוק העבודה של המאה העשרים ואחת. אם הידיעה נכונה, מדובר במשגה חמור שיש לפעול מיד לתיקונו.

מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, וככזו עליה לכבד את המיעוטים שבה, אלא שכיבוד זה אסור שיכלול תמיכה ומימון לרצונו של מיעוט כלשהו להתבדל ולהתנתק מהחברה הישראלית. אסור למדינה בשם הדמוקרטיה וכיבוד המיעוט, לממן חינוך אנטי- דמוקרטי במהותו, וחסר תכנים מעשיים בעיקרו. איך תיראה המדינה כשתלמידים אלה (שכידוע לך, חלקם היחסי באוכלוסיה הולך וגדל) יהיו בוגרים? מי שרוצה כך לחנך את ילדיו, ייתכן וזאת זכותו האישית (אם כי גם כאן קיימת שאלה רצינית של טובת הילד), אך בכל מקרה חובתה של המדינה לא לעודד ובוודאי שלא לממן מכספי הציבור סוג כזה של "חינוך".

עמותת "חופש" קוראת למשרד החינוך ולך לחייב את כל תלמידי ישראל הזוכים לחינוך על חשבון המדינה, ללמוד את הבסיס המשותף המינימלי הדרוש להשתלבותם כאזרחים יצרניים ותורמים בחברה עם סיום לימודיהם. בכבוד רב,

[פרטי השולח]

נשמח לעדכנכם בתשובתה של השרה, ובנעשה לתיקון המצב.


אוגוסט 2007