אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

מכתב גלוי לד"ר אביטל, המדען הראשי של משרד החינוך

ד"ר אביטל הנכבד,

בעיתון "הארץ" מיום 21.2.2010 נכתבו עליך ומפיך הדברים הבאים:

המדען הראשי במשרד החינוך, ד"ר גבי אביטל (לפי הכתוב בעיתון - אדם דתי) אמר בין השאר, כי "אם בספרי הלימוד יכתבו באופן מפורש שמוצא האדם מהקוף - ארצה שהתלמידים ייחשפו לדעות אחרות ויתמודדו אתן. יש הרבה אנשים שלא חושבים שתורת האבולוציה היא נכונה"

איננו מכירים כיום שום מדען רציני בעולם העוסק במדעי החיים (ולא משנה מה דתו) שאינו מקבל את תורת האבולוציה הדרוויניסטית (עם וואריאציות קלות לכאן או לשם). יתרה מזו, הפאנל הבין-אקדמי לסוגיות בינלאומיות (IAP) פירסם ב-2006 הצהרה לגבי לימוד תורת האבולוציה בחתימת כ-70 אקדמיות למדע (כולל האקדמיה הישארלית למדעים), המבהירה בצורה חד-משמעית את הקונצנזוס המדעי הרחב והמבוסס לגבי נכונות תורת האבולוציה.

כל תלמידי בתי הספר בזרם הממלכתי-כללי נחשפים משך שעות לימוד רבות לדעות הדתיות בדבר קיומו של אלוהים (ראה לימודי התנ"ך והתושב"ע), ולתפיסות דתיות אודות בריאת האדם. מנגד, תלמידי בתי הספר מהזרם הממלכתי-דתי, ובייחוד אלו שבזרם העצמאי (החרדי) אינם נחשפים כלל, או למזער, לתורת האבולוציה.

האם כמדען ראשי של משרד החינוך תהיה מוכן לצאת בהצהרה כמעט זהה לזו שהבעת בעיתון "הארץ" ב-21.2.2010, ותאמר כי "אם בספרי הלימוד הדתיים יכתבו באופן מפורש שמוצא האדם מהבריאה האלוהית - ארצה שהתלמידים ייחשפו לדעות אחרות ויתמודדו אתן. יש אנשים רבים שחושבים שתורת האבולוציה היא נכונה"?

חברי עמותת 'חופש' והציבור החילוני בישראל ממתינים לתשובתך.


פברואר 2010



חברים ב- עוצב על ידי