הנכם צופים בגירסת הדפסה של הדף/מאמר הנוכחי.
לחצו כאן לגירסה המקורית

'חופש' קוראת לצה"ל להשאיר בבסיסים בחג את החיילים הדתיים

אנו קוראים לפרנסי הצבא: הכשירו את הבסיסים, הזמינו רבנים לסדר, ערכו אותו בנוסח חרדי למהדרין - ואילו את החיילים החילונים שלחו הביתה, לחוג את הפסח בנוסח בית אבא. הדתיים, משנתמלאה תאוותם לליל-סדר צבאי כהלכתם, יתכבדו ויפסחו בו.

מי אמר שצה"ל לא מפיק לקחים? הנה, תוך פחות משנות דור הגענו מציון צנוע לפסח בצבא, להתחרדות צה"לית שאינה פוסחת אפילו על הכלבים.

אם עד כה סתם השאירו בפסח את החיילים החילוניים כדי לאפשר לעמיתיהם הדתיים לחוג את הפסח בחיק המשפחה, השנה שוב משאירים אותם בבסיסים, אבל מעלים את רף ההנאה המזומנת להם: לא רק ישארו בבסיס במקום להתקלח בבית וללכת לחברים ולחברה, במקום לחבק את דודה נאוה בליל הסדר ולקנח בשוארמה בפיתה, או בשרצים בסושי, השנה גם יישארו וגם ילמדו אותם אינדוקטרינציה מהי.

זה התחיל באיסור על החיילים החילוניים הכלואים בבסיס להכניס דבר מאכל טרף למתחם צה"ל, בין על גופם ובין אם בחבילה שנשלחה מהבית, והשנה משדרגים להם את הסדר כהילכתו עד שיאלצו לנטוש את מסורת בית אבא, ולנהוג מנהג חרדים, רחמנא ליצלן. חיילים המוגדרים כלא יהודים כהלכה יאלצו לנהוג מנהג עכו"ם, מבחינתם, ולבלות ערב שכולו ברכות והלל לאלוהים זרים להם. מי שעד כה מצא מפלט אצל הכלבים (שכולם גויים ולא נימולו), הרי צה"ל פעל לפי גורם ההפתעה, ומכר גם אותם לערבים.

לכן, אם עד כה בערה חמתנו על מניעת מזון מבית אבא מפי חיילינו המרותקים לבסיסי צה"ל בפסח, ואם שקלנו איך למנוע את רוע הגזירה ולאפשר להם ליהנות ממטעמים הכשרים לפי אמונתם החילונית, הרי עתה, בנשוב רוחות הקלריקלים העזות על כוחותינו, אנו, חברי עמותת 'חופש', קוראים לפרנסי הצבא: הכשירו את הבסיסים, הזמינו רבנים לסדר, ערכו אותו בנוסח חרדי למהדרין - ואילו את החיילים החילונים שלחו הביתה, לחוג את הפסח בנוסח בית אבא. הדתיים, משנתמלאה תאוותם לליל-סדר צבאי כהלכתם, יתכבדו ויפסחו בו.


אפריל 2007