אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

חג ההתאכזרות והג'יפה הפאגאנית

רבות כבר דובר על המנהג המזעזע של כפרות (רצח בעלי חיים בשביל להוסיף פשע על חטא) ביום כיפור. מלבד העובדה הברורה שיש כאן מקרה של פגיעה בבעלי חיים (ובאנשים) בשם הדת, הנה מספר כתבות בנושא מהתקופה האחרונה:

  • תקדים: עונש על 'שחיטת כפרות' - וואלה! - 18/9/07 - מאת: מערכת וואלה!
    הפעם הראשונה ששאלת הכפרות עולה לדיון משפטי. בית המשפט גזר קנס של 2,700 שקל על אדם ששחט 150 עופות מחוץ לבית מטבחיים וללא פיקוח וטרינרי, כנדרש בחוק.

  • חולון: תרנגולות שלא נשחטו הושארו לרעוב בחנות - Ynet - 23/9/07 - מאת: ארז ארליכמן
    איך מכפרים על עוון שכזה? עובדי אורח גילו מאות תרנגולות שהושארו, על פי החשד, בחנות מאולתרת בכיכר סטרומה בחולון במשך כל סוף השבוע, ללא מזון או מים ובתנאי מחנק. רק אחרי מספר פניות מגורמים שונים נשלחו למקום פקחים ושוטרים. תגובה העירייה: בעל החנות נקנס פעמיים והחשד להזנחה ייחקר. משרד החקלאות: נבדוק אם יש מקום לחקירה.

  • 100 תרנגולות לכפרות חולצו מחצר בית בת"א - Ynet - 18/9/07 - מאת: ארז ארליכמן
    לחצר בית בשכונת שפירא בתל אביב הובאו מאות תרנגולות לצורך מנהג הכפרות לפני יום הכיפורים. התושבים, שהבחינו שהעופות חולים ומוחזקים בתנאים קשים, הזעיקו את אנשי עמותת "תנו לחיות לחיות", שקיבלו אישור מהעירייה לחלץ מהמקום כמאה עופות חולים.

  • אלוהים מרחם על בעלי החיים - נענע 10 - 28/9/06 - מאת: יעל שמש
    גדולי הרבנים יצאו נגד המנהג האכזרי של שחיטת תרנגולות בערב יום כיפור, משום שהם מזהים בו סימנים לעבודה זרה (כולל סרטון וידאו באדיבות עמותת שבי - לשחרור בעלי חיים).

רצינו להביא לידיעתכם מצגת בנושא, שצולמה ונערכה בידי מספר חברים טובים. המצגת מתארת רשמים ממנהג הכפרות שנערך ע"י כת חב"ד ברמת אביב שבתל אביב לפני שנה (תשס"ח - 2007). אזהרה: חלק מהתמונות המופיעות במצגת מראות התעללות בבעלי חיים, ועשויות להיות קשות לצפיה.

לצפייה והורדה של המצגת בשלמותה - לחצו כאן
(קובץ PDF של 5 מ"ב)
בזמן הצפייה השתמשו בעכבר כדי לגלול כלפי מטה בין התמונות
הקשה על Ctrl+L מציגה את התוכן במסך מלא כמצגת

לאיכפתניקים שביניכם, מצאנו לנכון לצטט הודעה מתוך פורום צמחונות וטבעונות בתפוז על הפגנה ביום שלישי ה-7.10, יום לפני ערב יום כיפור, ניפגש בשעה 16:00 ברחוב יפו ליד שוק מחנה יהודה (ליד הדוידקא וממש ליד בניין כלל). בהפגנה נעמוד עם שלטים ונקרא לאנשים המתעללים בבעלי חיים לעבור, כעיצת רבנים רבים וברוח מצוות "צער בעלי חיים", ולעשות כפרות עם כסף ולא בבעלי חיים העוברים עינויים קשים. [הערת מערכת "חופש": אנו סבורים כי עדיף לא לחטוא כל השנה מאשר לבצע פולחני כפרות ביזאריים מכל סוג שהוא פעם בשנה]

ולמעוניינים לראות גירסה מוקטנת של המצגת לעיל, הנה היא לפניכם:


אוקטובר 2008



חברים ב- עוצב על ידי