אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
עם אחד גיוס אחד
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

הבאת המשיח

בעריכת תומר קרמן וקהילתו
במדור זה ננסה למשוך באף אזרחים תמימים כדי שיעשו להבאת המשיח בהקדם האפשרי
תגובות (בעיקר כאלה שתזרזנה את בואו) אנא שלחו לכתובת הדוא"ל המצויינת למעלה

"הבאת המשיח" היא פינה הומוריסטית. כל הרואה עצמו עלול להיפגע מן הכתוב כאן מתבקש שלא להמשיך לקרוא.

המשיח הוא קצת כל יכול (ויש לו יועצים)

מכתב למערכת - נקודת מכירה עיקרית

לעורכי המדור ההומריסטי "הבאת המשיח" שלום רב,
אני קורא נלהב של המדור ומצפה לו בכליון עיניים מדי יום.

אולם כמי שעוסק בשיווק, מטרידה אותי שאלה אחת מאז ראיתי לראשונה את מדורכם: מדוע אנו זקוקים בכלל למשיח? מה הוא מבטיח לנו? במלים אחרות, וכמו שנהוג לומר ולשאול יום יום בעולם הפרסום: מהי נקודת המכירה העיקרית (USP) של משיח?
האם הוא יביא להפחתת האוברדרפט של כולנו? ואם כן, איך הדבר יתבצע? הרי כל הדיוט עם קצת ידע בכלכלה יודע שאם משיח יוסיף כמה אלפי שקלים לחשבון העו"ש של כולנו, הרי שהדבר יוביל בהכרח, ועל פי כל מודל כלכלי, לעלייה משמעותית ברמת האינפלציה. ואז, מה הועילו חכמים (או משיח) בתקנתם?

אותו דבר לגבי בעיית הפקקים בכבישים. לוקח לי לפעמים שלושת רבעי שעה לנסוע מהקצה הצפוני של דרך נמיר עד למרכז העיר. איך יפתור משיח את הבעייה הזאת עבורי? האם הוא יקים מערכת הסעות המונית בכל ערי ישראל ויניח מסילות ברזל לאורכה ולרוחבה של הארץ? ואיך הוא יתמודד מול גופים אינטרסנטים המתנגדים למערכת הסעה שכזו? האם יבחר להקים מערכת כבישים, ואם כן, איך יפתור את בעיית זיהום האוויר שתגרם?

בקיצור, כל עניין המשיח והתועלת שבו כלל וכלל אינו ברור לי. אני מקווה שתוכלו לספק לי תשובות לכל השאלות הללו כדי שארגיש נוח עם המותג "משיח" אותו אתם מנסים לקדם. עד אז, אמשיך ליהנות מקריאת מדורכם המשעשע, אך לא אוכל לתמוך ברעיון.

בכבוד רב,
ReleaseBrian
תל-אביב

אלוהים
אלוהים
סנו די-פייטרו, 1481-1406,
איטליה, שמן, מוזיאון מרמוטן, פאריס

תשובה

ריליס בריאן שלום,
תודה על מכתבך.
קודם כל, תשובה חלקית לשאלתך תוכל למצוא באחד הטורים הקודמים.

אתה חייב להבין שהמשיח הוא קצת כל-יכול. המדע לא מצא שום דבר ברור עדיין לגבי המשיח, אך ההערכות הן כי היועצים שלו יערכו סקרים ותחקירים מקיפים ויבדקו כל בעיה לגופה. ניקח למשל את בעיית התחבורה: אם יועציו יחליטו שהפתרון הטוב ביותר הוא רכבת הם יחריבו עד עפר את הכבישים הבלתי-רצויים ויבנו ביעילות אין קץ רשת רכבות חדישה (לא תהיה יותר בעיה של מעבר מעל בתי קברות יהודים כי כל היהודים יקומו לתחיה). באשר לגורמים אינטרסנטים המשיח יידע לפצות או לפייס אותם במנחות ומעשרות. כל מי שיישאר בהתנגדויותיו למשיח ולצוותו אפו ייגדם, הוא יושלך לבריכת חרדל וייתלה בכיכר אחרית הימים. בדרך דומה הוא יפתור גם את בעיית משיכות היתר והמצב הסוציו-אקונומי. אלה הן כאמור רק הערכות, אבל כדאי לך מאוד לקבל אותן ולהאמין בהן, כי למדנו כבר מה עלול המשיח לעשות למי שאינו רואה את הדברים עין בעין איתו.

שלך,
מערכת "הבאת המשיח".


פברואר 2003

הבאת המשיח
להבאת המשיח לחץ כאן



חברים ב- עוצב על ידי