אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

הבאת המשיח

בעריכת תומר קרמן וקהילתו
במדור זה ננסה למשוך באף אזרחים תמימים כדי שיעשו להבאת המשיח בהקדם האפשרי
תגובות (בעיקר כאלה שתזרזנה את בואו) אנא שלחו לכתובת הדוא"ל המצויינת למעלה

"הבאת המשיח" היא פינה הומוריסטית. כל הרואה עצמו עלול להיפגע מן הכתוב כאן מתבקש שלא להמשיך לקרוא.

הרהור מונותיאיסטי

יפה עשו בני האדם המתקדמים והמתוחכמים של ימינו, שהתייחסו אל האל הנצחי, מושא ההערצה, בכבוד הראוי לו ושמו קץ לאופנה המשונה שפשתה קודם לכן לסגוד לחפצים שאין בהם חפץ. האל איננו חפץ, ואנחנו, המאמינים, איננו עד כדי כך פתאים שנסגוד לפסל או לכל מיני עצמים בלתי מזוהים אחרים דוגמת השמש, כפיס עץ מגולף, צלמי נחושת וזהב או איקונות משיש. גם לאמונה העיוורת יש גבול, והוא עובר נמוך יותר, קרוב יותר ממה שעובדי האלילים חושבים לעצמם.

יפה עשה כל מי שהבין, גם אם בעל כרחו, כי אותה ישות שאנו מכנים אותה כאן לצורך העניין 'אלוהים', איננה איזה חומר שאנחנו ממליכים על עצמנו ומחליטים עליו, אלא ישות מופשטת ובלתי נתפסת בעליל, אשר אנו איננו מסוגלים לתפוס בחושינו המוגבלים, המועילים רק לחיים ארציים אנושיים של העולם הזה. כן, יפה עשו, וגם קידמו את התפתחות האמונה האנושית שנות אור, אולם דבר אחד חשוב הם שכחו, אך אין להאשים אותם, ומי שיאשים אותם דמו בראשו כי כל המאשים - במומו מאשים; כל מאשים - יבוא יומו.

מרס אל המלחמה
מרס, אל המלחמה
דיאגו ולאסקז, 1660-1599
ספרד, מוזיאון פראדו, מדריד

מכל מקום, הדבר אשר היה חסר לנו הוא התובנה ההכרחית כל כך שלא רק מופשטת היא האלוהות ובלתי נתפסת, אלא גם בלתי ניתנת לתיאור במילים. המילה 'מופשט' לא תסביר את המצב נכוחה, באשר היא מילה בלבד, וככזאת היא יכולה אולי להמחיש אבל לא לתאר את מצב הצבירה האלוקי. חשוב, אם כן, להבין כי אי אפשר להבין, ועל כן גם לא להסביר, את מהותו של האל או איך שלא יקראו לו, כי 'אל' היא אחרי הכל רק מילה. כמו כל מילה אחרת גם 'אל' היא בעלת מטענים רבים של משמעויות ואסוציאציות, שאינן בהכרח רלבנטיות כשאנו באים לבחון באומץ את תמצית המשמעות האלוקית.

בשמעו את המילה 'מופשט' עשוי המאמין הפשוט לדמיין לעצמו בתום לב שאלוהים, למשל, שרוי בתוך חלקיקי המציאות ומניע אותם, ותפיסתו השכלית שהתרגלה למילים, אינה יכולה להכיל את האמת שהיא, הלכה למעשה, מופשטת הרבה יותר מהמילה 'מופשט'.

לא רק שבני האדם אינם יכולים להבין את עומק המופשטות; לא רק שאינם מסוגלים להסביר זאת, אלא שהמנסים להסביר הם עצמם אינם יודעים ואינם מבינים זאת בעצמם. לכן יהיה זה אך כדאי אם כל מי שמנסה להבין, יפעל תחת זאת בהשקט ובצנעה לקיצור הליכי הבאת המשיח. לפעמים לא צריך לחשוב יותר מדי, אלא לעשות. בעצם תמיד.

הקדוש ברוך הוא, אנחנו אוהבים אותך! ואתה?

אחדות אחדות תרדוף

רבים בתוכנו בטוחים כי מספר המשתמטים מן הצבא על רקע חילוני דומה למספר המשתמטים על רקע דתי. אמנם אי אפשר להוכיח את הדבר, מאחר שמדינת ישראל לא מחזיקה כל רשומות בנושא, אבל אם רבים בטוחים בזאת זה הרי מוכרח להיות נכון, לא?

הבעיה עם החילונים שהם עושים זאת לא במסגרת חוק מסודר, אלא כגנבים בלילה. לכן אנו מציעים להרחיב את חוק "תורתו אומנותו" ולאחד אותו לכדי חוק יסוד שייקרא "השתמטותו אומנותו" וכך גם החילונים וגם הדתיים, כאחים ממש, ייכללו בחיקו החם של החוק, והרווחנו שבת אחים גם יחד, אחדות ואהבת ישראל אשר, סהדנו במרומים, תקדם את ביאת המשיח, ולו במספר מילימטרים קוסמטיים. דין פרוטה כדין מאה.


פברואר 2003

הבאת המשיח
להבאת המשיח לחץ כאן



חברים ב- עוצב על ידי