אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
חופש - יומן אירועים - דת ומדינה
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > מאמרים וספרים  לגירסת הדפסה     

הבאת המשיח

בעריכת תומר קרמן וקהילתו
במדור זה ננסה למשוך באף אזרחים תמימים כדי שיעשו להבאת המשיח בהקדם האפשרי
תגובות (בעיקר כאלה שתזרזנה את בואו) אנא שלחו לכתובת הדוא"ל המצויינת למעלה

"הבאת המשיח" היא פינה הומוריסטית. כל הרואה עצמו עלול להיפגע מן הכתוב כאן מתבקש שלא להמשיך לקרוא.

בעניין העשייה, הסבלנות ותפיסת הזמן האנושית

מכתב

למערכת הבאת המשיח שלום, (שורה זו נוספה על-ידי המערכת)

אני עדיין מקווה שיתגלה משיח. הוא בטח כבר פה כי כך חייב להיות, אבל מי אשם שהוא לא נמצא? - בטח לא הוא. אני בטוח שכבר שורפות לו ההצבעות והלסת שלו שחוקה [רק שלא יפגע בעצמו] מרוב מתח וכעס. מי לא היה כועס או מתוח?

בכל אופן אתה אל תתייאש. אתה לא צריך להתייאש: יש לך עבודה, אתה עסוק. אמנם לא בתיקון עולם, אלא בתיקון רעיונות, ואכן הרעיון של משיח, ככל שיהיה מוזר, הוא כולו תפילה והמתנה. משיח עצמו זה עשייה, אך ורק עשייה. הנה, מול ההמתנה הכל כך ארוכה והישיבה כמעט בחוסר מעש במשך שנים רבות כל-כך ומולן העשייה הכל כך רבה שמצפה למשיח כאשר יתגלה. ויש לו מה לעשות. אל המסקנות והקישורים - ויש כאלה - תגיע לבד.

ביי


תודה על מכתבך,

אנו אסירי תודה על הערכתך למלאכתנו - מלאכת הבאת המשיח.

אנו מתרשמים כי גם אתה עוסק במלאכה - כן ירבו כמותך בישראל. לאחרונה קצת התייאשנו אצלנו בקהילה, כי המשיח, שנראה בהישג יד, שוב הולך כנראה ומתרחק מאתנו. אולם לנוכח עידודך ייתכן מאוד כי בקרוב נשוב לפעולה ביתר עוז, והכל בזכותך, ואנו סמוכים ובטוחים כי זכות זו תעמוד לך ביום פקודה, הוא יום הביאה.

בברכה,

מערכת הבאת המשיח!


ננצל את ההזדמנות הזו על מנת לחזק את הקהל הקדוש הקורא מילים אלו, וגם את עצמנו:

אל לנו ליפול במקום שכולם נופלים בו. אל לנו לעשות את הטעות שעושים כולם: עלינו לזכור ולהפנים, גם אם הדבר אינו מסתדר עם ההיגיון שלנו: המשיח הוא מעל לזמן. המוח האנושי שלנו אינו יכול לתפוס תכונות אלוהיות המאפיינות את המשיח. ומאחר שהוא מעל לזמן ואינו תלוי זמן, הרי שאין זה משנה מתי הוא יבוא: לנו, כבני תמותה, נראה משמעותי אם הוא יבוא מחר או בעוד חמש או חמש מאות שנה, אולם עבורו אין הדבר משנה, ולא בגלל שלא אכפת לו מאתנו - להפך. אל תשכחו שהזמן הוא רק כלי שנברא על ידי בורא העולמות כדי לשלוט טוב יותר בצאן מרעיתו.

לאור כל האמור לעיל מובן כבר שאין זה כלל משנה מתי הוא יבוא, מה שחשוב זה שהוא יבוא. וככל שנצליח להפנים רעיון מופשט ואלוקי זה, כך נסייע, ולו במעט לקירוב בואו אלינו במהרה בימינו אמן.


איור של ג'ון טאניאל מתוך "אליס בארץ הפלאות" של לואיס קארול.


דצמבר 2003

הבאת המשיח
להבאת המשיח לחץ כאן


חברים ב- עוצב על ידי