אודות צור קשר קישורים מדריך חוברות פעילות הכותבים תרומה English
הספר: ויברא האדם את אלוהים בצלמו
מאמרים וספרים לחיות חופשי יומן חדשות החזרה בתשובה יוצאים בשאלה השתלטות חרדית עיתונות חרדית במות חופש עוד
     ראשי > עוד  לגירסת הדפסה     

יריד חתונות

דצמבר 2006

מדי תקופה משתתפים נציגי עמותת "חופש" ביריד החתונות, אשר נערך בגני התערוכה בתל-אביב. גם ביריד האחרון שנערך בשבת 16/12/2006 בשעות הערב, וביום ראשון 17/12/2006 בשעות הערב, נכחו נציגי "חופש" - כמו גם נציגי ארגונים אחרים החברים בפורום למען בחירה חופשית בנישואין.

נציגי הארגונים השונים המאיישים את ביתן "הפורום" מספקים לכל מי שחפץ בכך חומר רב בנושאים הקשורים בטקסי חתונות ללא המגבלות המפלות של הרבנות האורתודוקסית, חומר בנושא ההבטים החוקיים של נושאים הקשורים בנישואין ובזוגיות בארץ ובחו"ל, והפניות לגופים ולאנשים נוספים על פי הצורך.

מעניינות במיוחד תגובותיהם של חלק העוברים ושבים לחומר המחולק בדוכן. הרוב מגלה אדישות, נוטל אולי חוברת זו או אחרת, וממשיך בדרכו ללא גילוי עניין כלשהו - בין אם לחיוב או לשלילה. מספר לא מבוטל של אנשים מגלה עניין רב בנושא, ואף נשאר בדוכן זמן רב להתייעצות ולקבלת חומרים נוספים - כל זוג וסיפורו האישי: אלה שמדינת ישראל, בניגוד לאמנות הבינלאומיות עליה היא חתומה, אינה מאפשרת להם להינשא בתחומה. כמו גם אלה שאינם חפצים בתכתיבים אורתודוקסיים וברבנים ורבניות שיחטטו בחייהם האישיים ויכפו עליהם בדיוק מה, איך ומתי לעשות ולומר. חלק מזוגות אלה מעוניינים בטקס בעל צביון חילוני, אחרים מעוניינים בטקסים בעלי אלמנטים מסורתיים או דתיים, אך על פי בחירתם שלהם, ובאופן שיוויוני יותר מהטקס האורתודוקסי על פיו למעשה "קונה" הבעל את האשה.

גם חובשי כיפה לא מעטים (אם כי לא כולם) נוהגים להתעניין בחומר המחולק בדוכן. חלקם נוטל חומר לקריאה אחר-כך, ומיעוטם נשאר - לפעמים כדי להביע התנגדות ולעיתים דווקא תמיכה. עם זאת, מעניינות במיוחד תגובותיהם של אלה הנראים כלפי חוץ כחילוניים למהדרין, אך מתגלים בדיעבד כחילוניים סלקטיביים (או אם תרצו, דתיים סלקטיביים). "עזוב, זה לא בשבילי," שמענו מספר פעמים במהלך הערב. בחורה בעלת ג'ינס צמוד ופריטי לבוש אחרים שהיו מזכים אותה במטר אבנים בבני ברק ובשכונת מאה שערים, הדגישה: "נשמה, קח את החומר בחזרה, אני ממש מסורתית". עצת חסכון קיבלנו מבחורה אחרת שסירבה לקחת חומר מהדוכן: "חבל, באמת, עדיף שיגיע לידיים פוטנציאליות".

עם זאת, כמנצחים בתחרות החינוך הקלוקל, הכתרנו את שתי פנינות הלשון הבאות. במקום השני: "לא, אין לנו בעייה, אנחנו בסטנדרטי". ובמקום הראשון, הבעל הפוטנציאלי שהסביר לאשה הפוטנציאלית התמהה: "אה... זה נישואין שלא כדרך הטבע". לך תבנה מדינה.

תמונות בתערוכה
הדוכן של הפורום למען בחירה חופשית בנישואין



חברים ב- עוצב על ידי